۱۱۰ طرح روستایی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به افتتاح ۱۱۰ طرح روستایی توسط دستگاه‌های اجرایی با اعتبار۵۷۰ میلیارد ریال، ادامه داد: ۵۹ طرح روستایی در ایام الله دهه فجر از اعتبارات دهیاری‌ها با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال افتتاح شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳۰ درصدی داشت.

ادهم کرد زابلی روز سه شنبه در تشریح اقدامات دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سیستان و بلوچستان در سال گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای نخستین بار تسهیلات ماشین آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های متقاضی این استان از طریق پست بانک به تعداد ۱۰۵ دستگاه از قبیل تراکتور، بیلبکو، کمپرسی و خودروهای حمل زباله اعطا شد.
وی با اشاره به تشکیل ۲۱۹ دهیاری جدید در سال گذشته، افزود: دفتر امور روستایی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه توانمندسازی، روستاآباد که در تهران برگزار شد رتبه برتر و در اجرای بهینه تفاهم‌نامه بین قرارگاه جهادی وزارت کشور و معاونت هنرهای سنتی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رتبه دوم را کسب کرد.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از رسالت‌ها و وظایف دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف تقویت، توانمندسازی و توسعه منابع انسانی در حوزه مدیریت روستایی است که در سال گذشته این دوره‌های آموزشی برای دهیاران و کارکنان دهیاری‌ها در سطح این استان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات ماده ۳۹ دهیاری‌های سیستان و بلوچستان به بیش از چهار هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ رشد کرده است.

کرد افزود: ۱۶۰ طرح هادی در سال گذشته در سیستان و بلوچستان اجرا شد و نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد سه درصدی را تجربه کردیم.

وی بیان کرد: ۷۰ طرح زیرساخت چمن مصنوعی مینی فوتبال توسط دهیاری‌ها و مجموعه دفتر امور روستایی سیستان و بلوچستان در سال گذشته اجرا شد و مجوز جذب ۱۴۴ نیروی انسانی با مساعدت رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و استاندار برای دهیاری‌های این استان در قالب نیروی مالی، عمرانی، خدماتی و حقوقی صادر شد.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان افزود: ۳۰ زمین چمن مصنوعی با همکاری دهیاران، بنیاد مستضعفان و بنیادعلوی و ۱۵ زمین چمن مصنوعی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در روستاهای این استان نصب و راه‌اندازی شد و ۵۰ زمین نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: از دهیاری‌های سیستان و بلوچستان برای نخستین بار حسابرسی انجام شد.
کرد خاطرنشان کرد: رقابت‌های مختلف ورزشی ویژه روستاییان که با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین ساکنان مناطق روستایی و احیاء و ترویج فرهنگ روستایی در رشته‌های کبدی، فوتبال، کریکت در ۵۰۰ نقطه روستایی و با مشارکت بیش از پنج هزار تیم ورزشی برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha