۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶
کد خبر: 85466281
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرند

قم - ایرنا - رییس انجمن صنفی کارگران قم گفت: چهار هزار و ۶۰۰ کارگر استان در صف بیمه تامین اجتماعی هستند که به‌زودی ۳۰۰ نفر زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

عباس شیری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در سطح استان قم افزون بر ۱۲ هزار و ۸۰۰ کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به وضعیت بیمه کارگران ساختمانی، ابراز کرد: ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی در صف بیمه هستند در حالی‌ که سهمیه ابلاغی امسال بیمه‌ شدن ۱۰ هزار کارگر است.

رییس انجمن صنفی کارگران قم گفت: همه کارگران ساختمانی واجد شرایط استان از نظر اشتغال به این حرفه راستی‌آزمایی شده و دارای شناسنامه کاری مشخص هستند.

وی با انتقاد از قطع مستمر بیمه کارگران ساختمانی، بیان کرد: کارگران ساختمانی ممکن است به‌خاطر نبود پروژه فعال عمرانی چند روز مشغول کار نباشند و توقع ما این است که بررسی وضعیت بیمه این افراد این است که جلسات مربوطه با حضور نمایندگان انجمن‌های صنفی و بازرسان برگزار شود.

شیری با اشاره به طرح ساماندهی کارگران ساختمانی، تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده اما هنوز مجموعه مدیریت شهری قم هیچ سازه و مکان استانداردی برای استقرار این افراد در شهر پیش‌بینی و طراحی نکرده‌ است.

رییس انجمن صنفی کارگران قم خاطرنشان کرد: با توجه‌ به اینکه کارگران ساختمانی کارفرمای ثابتی ندارند با وجود مشکلات جاری این صنعت، کارگران ساختمانی از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور بهره‌مند نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه در استان قم کمبود کارگر ساختمانی وجود ندارد، تصریح کرد: مشکل اصلی این صنعت حقوق و مزایای آن است که سبب شده تا کارگران ساختمانی به مشاغل دیگر سوق پیدا کنند.

شیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مسکن کارگران ساختمانی، گفت:‌ سه‌هزار و ۷۰۰ کارگر ساختمانی قم در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha