تعهد اشتغال استان قم در سال گذشته به صورت کامل محقق شد

قم - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: تعهد ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان در سال گذشته به صورت کامل و حتی بیش از میزان مورد نظر، محقق شد.

وحید وزیری راد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: بر اساس آماری که دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فعال قم در سامانه رصد اشتغال ثبت کردند، در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در این استان ایجاد شد که این میزان بالاتر از رقم تعهد استان بوده‌است.

وی با اشاره به این که آمارهای اشتغالزایی ۳۴ دستگاه و نهاد در این خصوص مورد توجه قرار گرفته‌است، افزود: بسیاری از دستگاه‌های استان در این رابطه عملکرد خوبی داشتند و برخی نیز نیازمند تلاش بیشتری هستند، به هر حال ما بر اساس تعهد داده شده وضعیت تحقق اشتغالزایی در همه دستگاه‌های مسئول را بررسی و نتیجه آن را به استاندار محترم ارائه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان براساس تکلیفی که برعهده دارند باید فرصت‌های اشتغال ایجاد شده در زیرمجموعه خود را به سرعت در سامانه رصد ثبت کنند، ادامه داد: به طور کلی قم در همه بخش‌ها از جمله صنعت ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اشتغالزایی دارد که باید از این فرصت برای پویایی هرچه بیشتر اقتصاد آن و افزایش سطح تولید استفاده کرد.

گفتنی‌است اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای افزایش سطح اشتغال در قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از توان اشتغالزایی همه بخش‌های اقتصادی همچون صنعت، خدمات، گردشگری،‌ کشاورزی،‌ تعاون، مشاغل خانگی و دیگر موارد، استفاده می‌کند.

مسئولان قم تاکید دارند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکردهای مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح است که به‌همین منظور اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال استان را با جدیت دنبال می‌کند.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha