۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85466263
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شرکت برق خراسان‌شمالی ۲۶۰ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی هزینه کرد

بجنورد- ایرنا-  قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت ۱۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط و تامین برق ۳۲ مرکز پمپاژ آب شرب در راستای مقابله با تنش آبی استان هزینه کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، مجید زاهدی نیا روز یکشنبه در کمیسیون کشاورزی استان اظهار کرد: تمهیدات لازم برای مدیریت اضطراری پیک بار کشاورزان برای سال جاری فراهم شده است.

وی تصریح کرد: کشاورزان استان همراه با سایر مشترکان کمک شایانی به گذر موفق از پیک برق تابستان در سال گذشته کردند و این مشارکت با استفاده درست و بهینه از انرژی در استان تداوم دارد.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تصریح کرد: کمک به جهش تولیدات کشاورزی، استفاده از روش های نو در مدیریت مصرف برق و کنترل پایداری شبکه از دغدغه های این شرکت در استان محسوب می شود در این راستا برنامه های ویژه ای برای مدیریت بهنیه انرژی در دست اقدام است.

لزوم صرفه جویی در مصرف برق

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی نیز در این نشست خواستار توجه مشترکان به مقوله مدیریت مصرف شد تا علاوه بر پایداری شبکه برق استان، هیچ گونه خللی در تامین برق مستمر به مشترکان بوجود نیاید.

محمد صدقی افزود: شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی آماده ارائه مشاوره های لازم به منظور مدیریت بهینه مصرف برق برای کشاورزان استان است.

نمایندگان کشاورزان استان در این نشست به مشکلات خود در حوزه آب و برق پرداختند و علاوه بر قطع برق زمین های کشاورزی که دارای چاه آب غیر مجاز هستند، خواستار تسریع در روند حل مشکلات اداری و سازمانی خود شدند.

به گزارش ایرنا،به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی برق مصرفی چاه‌های کشاورزی استان با اجرای دستورالعمل مدیریت همزمان آب و برق ۱۵ درصد در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش یافت.

بر اساس تحلیل شاخص «استاندارد بارش، تبخیر و تعرق» (SPEI) حدود ۹۴ درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha