۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85465966
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هدف از هجمه اسرائیلی-اروپایی، خفه کردن شاهدان جنایات اسرائیل است

تهران- ایرنا- «غسان ابوسته» جراح فلسطینی تبار با اشاره به محدودیت های اعمال شده علیه وی در فرانسه، اعلام کرد که هدف از این اقدام و هجمه اسرائیلی - اروپایی، خفه کردن شاهدان جنایات اشغالگران و ممانعت از دسترسی آنها به دادگاه‌های بین المللی است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از المیادین، ابوسته هدف از ممانعت از ورود او به اروپا را، عدم دسترسی به دیوان بین المللی کیفری دانست و از فشارهای وارده به دیوان بین المللی لاهه از سوی دولت و کنگره آمریکا و نیز کشورهای اروپایی حامی اشغالگران در جنگ علیه غزه خبر داد.

این پزشک فلسطینی در سازمان پزشکان بدون مرز و شاهد بر جنایات کشتار رژیم صهیونیستی در غزه افزود: این اقدامات و تصمیمات سیاسی اروپایی ها برای ساکت کردن شاهدان جنایات رژیم اسرائیل در غزه است. سیاست تل آویو هم، از بین بردن شاهدان باقیمانده در نوار غزه یا داخل بازداشتگاه‌های این رژیم است. هدف هر دو، ممانعت از خروج شاهدان و رسیدن به محاکم بین المللی است.

ابوسته با اشاره به اقدام مقامات فرانسوی در فرودگاه «شارل دوگل» ادامه داد که قرار بود وی در پارلمان فرانسه سخنرانی کرده و مشاهدات خود را در بیمارستان های نوار غزه بیان کند، اما مقامات این کشور اعلام کردند که ورود این جراح فلسطینی به کشورهای منطقه شینگن ممنوع و این طبق درخواست دولت آلمان است.

وی بیان کرد: دولت فرانسه نخواسته که این ممنوعیت را لغو کند و این باوجود دعوت پارلمان فرانسه از من بوده است.

ابوسته به ممنوعیتی که پیش از این در آلمان با آن رو به رو بود، اشاره کرد؛ جایی که دولت آلمان مانع از ورود او به خاک این کشور شد.

این پزشک فلسطینی ادامه داد که در آلمان به او گفته شد که این ممنوعیت فقط در ماه آوریل و مربوط به کنفرانس فلسطین است؛ کنفرانسی که از برگزاری آن ممانعت به عمل آمد و پزشک فلسطینی قرار بود در آن مشارکت کند.

وی افزود: گویا ممنوعیت وسیع تر و طولانی تر و شامل بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

بر اساس این گزارش، ابوسته مجروحان زیادی را در نوار غزه مداوا کرد و پس از خروج از این منطقه، بر انتقال واقعیت های بیمارستان ها و مراکز درمانی آن و جنایات رژیم صهیونیستی اصرار دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس پیشتر نوشت: «ریموند پونسه مونی» سناتور فرانسوی که ابوسته را برای سخنرانی در سنای فرانسه دعوت کرده بود، اعلام کرد که این جراح فلسطینی‌تبار در فرودگاه شارل دوگل منتظر نگه داشته شده و اخراج خواهد شد.

این سناتور فرانسوی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس این اقدام را «شرم‌آور» خواند.

پیشتر پلیس آلمان هم درباره جلوگیری از برگزاری کنفرانس فلسطین در این کشور اعلام کرده بود: این احتمال وجود دارد که سخنرانی که پیشتر اظهارات ضدیهودی و خشونت‌طلبانه داشته است، بار دیگر به این کنگره دعوت شود.

پلیس برلین اعلام کرده بود که ۹۳۰ مامور را برای تامین امنیت این کنفرانس اعزام کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha