۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85409701
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پزشک فداکار عمانی در غزه: روزانه ۱۰ تا ۱۱ عمل جراحی انجام می‌دهیم

تهران- ایرنا- پزشک عمانی که به غزه رفته است از مشاهدات میدانی خود و اوضاع فاجعه بار بهداشت و درمان در این باریکه و تلاش بی وقفه خود برای درمان مجروحان حملات ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه رای الیوم، دکتر ایمن السالمی پزشک عمانی پس از رسیدن به نوار غزه اعلام کرد که کشورش عمان را بدون اینکه به احدی اطلاع بدهد ترک کرده و از طریق گذرگاه رفح به این منطقه رفته است تا به مردم فلسطین کمک کند.

وی که هم اکنون مشغول فعالیت در بیمارستان اروپایی غزه است، درباره مشاهدات تلخ روانه خود به شبکه تلویزیونی عمان گفت: روزانه شاهد حجم انبوهی از مجروحان و مصدومان و پیکرهایی هستیم که به سبب این جنگ وحشیانه به بیمارستان آورده می‌شود.

دکتر السالمی با اشاره به انجام عمل جراحی روزانه در این بیمارستان بیان کرد: روزانه به همراه کادر درمانی بین ۱۰ تا ۱۱ عمل جراحی انجام می‌دهیم.

این اقدام پزشک فداکار عمانی واکنش زیادی در شبکه های اجتماعی عرب زبان به همراه داشته و بسیاری از کاربران، شجاعت او را ستوده اند.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۱۵۲ روز از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی که تلاش های میانجی ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان به جنایت خود ادامه داده و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه ای دیگر هستند.

رژیم صهیونیستی در کنار تجاوزهای بی وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه بار تر کرده و منابع فلسطینی روز سه شنبه اعلام کردند که ۱۷ نوزاد فلسطینی در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه بر اثر سوء تغذیه و کم آبی به شهادت رسیدند.

پیش تر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) ضمن هشدار در مورد افزایش تلفات کودکان فلسطینی در غزه اعلام کرده بود که نگرانی‌ها از مرگ کودکان در غزه به واقعیت تبدیل شد.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از کودکان در غزه دچار سوء تغذیه حاد هستند، تاکید کرده بود: کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند.

راسل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: از هر ۶ کودک زیر ۲ سال در غزه، یک کودک دچار سوء تغذیه حاد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha