تداوم بارش های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی

یاسوج-ایرنا-مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تداوم بارندگی در استان هشدار داد: دامداران، کشاورزان و مزرعه داران ماهی در این بارش ها خسارت هایی را متحمل می شوند که با بیمه کردن بخشی از این خسارت ها جبران می شود.

علیرضا نیکروز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: تکرار سامانه بارشی را تا پایان سال به صورت دفعی را داریم که ضرورت داد عشایر، کشاورزان اعم از باغداران، صیفی جات و حتی شیلات استان بیمه محصول خود را جدی بگیرند که بخشی از خسارت ها با بیمه ها جبران شود.

نیکروز با اشاره به خسارت های سامانه بارشی سه روز گذشته اظهار کرد: علاوه بر خسارت های محصولات کشاورزی در شهرستان گچساران و باشت در شهرستان کهگیلویه بزرگ برخی از راه های روستایی مسدود شدند که همکاران راهداری در حال بازگشایی آنها هستند.

وی با اشاره به ریزش جاده پاتاوه- دهدشت حد فاصل "قلعه دختر" و "قلعه گل" (همجوار روستای "دشت قاضی") گفت: بلافاصله پس از ریزش جاده ملی بازگشایی شد و هم اکنون مشکلی برای تردد وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به دیگر خسارت های بارندگی در استان گفت: راه های عشایری و برخی از عشایر ما دچار آبگرفتگی شدند که امدادگران هلال احمر استان کمک های لازم را انجام دادند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز با اشاره به خسارت های بارندگی ها در این منطقه گفت: بدنبال بارش‌های ۲ روز اخیر، عمده خسارت ها جزئی است و گزارشی مبنی بر خسارت های زیرساخت برق، آب و گاز دریافت نشده است.

"سید همزه محققی زاده" اظهار کرد: آب گرفتگی در برخی مناطق جزئی بوده است چرا که قبل از شروع بارش ها گروههای امدادی آمادگی کمک رسانی لازم را انجام دادند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه ادامه داد: خسارت های جزئی در برخی از مناطق روستایی و عشایری شهرستان گزارش شد که گروههای ارزیاب به بخش "دیشموک" و "تنگ چویل اعزام شده اند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha