۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85465326
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

پایگاه‌های رشت و لاهیجان برای اهدای خون فعال است

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۷
کد خبر: 85465326
پایگاه‌های رشت و لاهیجان برای اهدای خون فعال است

رشت - ایرنا - مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: پایگاه‌های انتقال خون رشت و لاهیجان امروز (شنبه) در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) برای اهدای خون فعال است.

دکتر گیتی ایزدی‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پایگاه‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ دایر است.

وی ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در گیلان عنوان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و همواره به یاری مردم برای تامین خون‌های مورد نیاز بیماران نیاز است.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان افزود: از ابتدای سال جاری تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳ هزار و ۴۸۲ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۰۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت از مجموع اهداکنندگان خون در گیلان، ۶ هزار و ۸۱۶ نفر اهداکننده مستمر و سه هزار و ۵۰۸ نفر باسابقه هستند و هزار و ۷۸۱ نفر برای نخستین بار خون اهدا کردند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان اضافه کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۶۹۹ نفر از اهداکنندگان خون مرد و ۴۰۶ نفر زن بودند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیربودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهداء خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

مردم نوعدوست استان پارسال ۹۰ هزار و ۹۴۷ واحد خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۴.۵۴ درصد افزایش داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha