۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۳۱
کد خبر: 85464550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های رگباری سه هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزان دهلرانی وارد کرد

ایلام- ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با اشاره به خسارت سه هزار میلیارد ریالی بارندگی‌های رگباری به کشاورزان دهلرانی، بر ضرورت استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اداری، شرکت‌ها و بخش خصوصی در مواقع بحرانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،" مجید بگلریان" روز پنجشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران شهرستان دهلران با اشاره به بارندگی‌های شدید در این شهرستان، اظهار کرد: در جریان بارندگی‌های اخیر در این شهرستان،همه اعضای ستاد بحران به خوبی پای کار آمده و به نقش خود عمل کردند.

وی به خسارت سه هزار میلیارد ریالی بارندگی های شدید و رگباری سال زراعی جاری به کشاورزان این شهرستان اشاره کرد و افزود: سیاست دولت گسترش بحث خدمات بیمه ای، به ویژه در حوزه کشاورزی و مسکن است و باید از این ظرفیت در راستای بیمه محصولات کشاورزی و جبران خسارت استفاده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با تاکید بر اینکه بحث اعطای تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده پیگیری می‌شود، تصریح کرد: منازلی که در اثر بارش‌های اخیر دچار آبگرفتگی شده‌ است مورد بازدید، رسیدگی و ارزیابی قرار گرفته و برآورد خسارت شود.

بگلریان افزود: در صورت صحت‌سنجی توسط کمیته برآورد خسارت شهرستان و استان، با توجه به میزان خسارات تا سقف ۳۰۰میلیون ریال جبران خسارت برای آنها پیگیری خواهد شد.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت دستگاه های اداری، شرکت‌ها و بخش خصوصی در مواقع بحرانی تاکید کرد و گفت: در مواقع بحران باید هم افزایی لازم بین ذستگاه‌های اجرایی وجود داشته تا به بهترین نحو بحران را مدیریت کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در خصوص پل شهید سلطانی که در جریان بارش های شدید امروز در منطقه بیشه دراز دچار خسارت شده بود تاکید کرد و یادآور شد: ما آماده همکاری برای رفع مشکل هستیم.

مدیرکل بحران ایلام: بارش‌های رگباری سه هزار میلیارد ریال به کشاورزان دهلرانی وارد کرد

فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست با اشاره به هشدار سطح نارنجی در خصوص بارندگی‌های چند روز اخیر، گفت: برای روز جمعه، وضعیت جوی، ابری با وزش باد شدید و رعد وبرق پیش بینی شده است.

" لطیف صادقی" با اشاره به آبگرفتگی برخی مسیرهای تردد وسائل نقلیه از جمله در نزدیکی روستای "وحدت" و قدردانی از تلاش راهداری و پلیس راه برای گشایش این مسیر، تصریح کرد: در شهرستان دهلران رفع چندنقطه حادثه خیز از جمله پل "ماشوو" باید از طریق ستاد بحران پیگیری شود.

وی با اشاره به پل قدیمی "میمه" و بازسازی آن بر ضرورت تکمیل آن، افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطالعه پل "شهید سلطانی" را انجام و ستاد بحران نیز در راستای تامین اعتبار برای تعمیر ،مرمت و تکمیل آن برای تردد کشاورزان و دامداران اقدام لازم را انجام دهد.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به آبگرفتگی برخی منازل روستاها در اثر باران‌های سیل آسای اخیر اشاره کرد و خواستار رسیدگی لازم از طریق ستاد بحران استان شد.

صادقی به آسیب تگرگ در بارش‌های گذشته به مزارع کشاورزی مردم شهرستان دهلران اشاره کرد و افزود: این موضوع هم باید مورد توجه ستاد بحران استان قرار گیرد.

"نعمت الله حاتمی"، معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران هم بر ضرورت آمادگی ستاد بحران شهرستان با توجه به احتمال شدت بارندگی‌های در روز جمعه جمعه تاکید کرد و گفت: باید زمینه ای فرهم شود تا دستگاه‌های زیر مجموعه مدیریت بحران شهرستان به امکانات و ماشین‌آلات لازم تجهیز شوند.

مدیرکل بحران ایلام: بارش‌های رگباری سه هزار میلیارد ریال به کشاورزان دهلرانی وارد کرد

"غلامعباس کرد" معاون عمرانی فرماندار ویژه دهلران هم از شرکت‌ها خواست ماشین‌آلات خود را در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار دهند.

" فتحی" مدیر هواشناسی دهلران نیز با اشاره به ۳۸ میلیمتر بارندگی در این شهرستان، گفت: در بخش‌ها و روستاها میزان بارش‌ها متفاوت بوده است.

"علی همتی" بخشدار مرکزی دهلران هم با توجه به مشکلات بارندگی برای برخی روستاها در این بخش بر ضرورت ایجاد سیل بند وکانال سنگی تاکید کرد.

"جلال یوسفی" مدیر جهاد کشاورزی دهلران هم از خسارت بارندگی به ۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خبرداد و بر ضرورت توجه به جاده‌های بین مزارع تاکید کرد.

نشست ستاد بحران دهلران با حضور مدیرکل و معاون مدیریت بحران استاندار، فرماندار ویژه دهلران و معاونین و سایر اعضا در فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل بحران ایلام: بارش‌های رگباری سه هزار میلیارد ریال به کشاورزان دهلرانی وارد کرد

بارش های امروز در سطح شهرستان دهلران، موجب آبگرفتگی معابر، زمین‌های دیم کشاورزی، طغیان رودخانه‌ها و خسارت به برخی ابنیه زیرساختی این شهرستان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران به همراه فرماندار ویژه دهلران، معاون مدیرکل مدیریت بحران و مدیر راهداری دهلران از پل "دول منیری" در مسیر اصلی دهلران به مهران که بر اثر بارش باران شدید اخیر مسدود و زیر آب رفته بود، بازدید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha