آمار بانوان ورزشکار سازمان یافته استان مرکزی ۱۸درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - معاون بانون اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: آمار بانوان ورزشکار سازمان یافته این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۱۸ و هشت دهم درصد افزایش یافته است.

زهرا عراقیه فراهانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تعداد بانوان ورزشکار سازمان یافته استان مرکزی از ۳۵ هزار و ۵۸ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۴۱ هزار و ۶۷۵ نفر در سال ۱۴۰۲ رسید.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۷۳ ساعت پوشش پزشکی رایگان مسابقات ورزشی بانوان نیز در سال گذشته انجام و ۱۴۵ بازرسی از اماکن ورزشی این قشر صورت گرفت.

معاون بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: ارایه ۱۸۵ مورد مشاوره برای بانوان ورزشکار، برگزاری ۳۴ کارگاه آموزشی و ۶ دوره مدون کشوری توسط آموزشی هیات در حوزه پزشکی ورزشی و تالیف کتاب فعالیت بدنی و سلامت باروری و انتخاب این کتاب به عنوان برتر سال ۱۴۰۲، از دیگر توفیقات به دست آمده است.

عراقیه فراهانی اظهار کرد: برپایی ۶ ایستگاه سلامت در مناسبت‌های مختلف، انجام ۱۸۰ ساعت فیزیوتراپی رایگان برای بانوان ملی پوش استان مرکزی و ۶۰۲ ساعت فیزیوتراپی برای ۹۵ بانوی ورزشکار، از دیگر اقدامات صورت گرفته هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی در بخش بانوان طی سال گذشته است.

۹۰ هزار و ۳۹۹ ورزشکار استان مرکزی به صورت سازمان یافته در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۶۷۵ نفر بانوان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha