شهیدی که خلعت زیبای شهادت را با لباس دامادی یکی کرد

کرمانشاه - ایرنا - هنوز ۲ هفته از داماد شدنش نگذشته بود که برای چندمین بار عازم جبهه شد و در تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۳۶۳ و در سن ۲۱ سالگی در عملیات عاشورا (منطقه میمک) به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

به گزارش ایرنا؛ سردار شهید «مجید زارعی» قائم مقام گردان حُنین تیپ نبی اکرم (ص) در سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در کرمانشاه به دنیا آمد و دوران کودکی را با اشتغال به تحصیل و کسب علم و دانش و با حضور در کلاس‌های قرآن در این شهر سپری کرد. به دلیل روحیه رشادت، شجاعت و علاقه به ورزش، در این سالها توانست در رشته کاراته و رزمی مهارت کسب کند.

این شهید عزیز در سن ۱۵ سالگی با اوج گیری انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) فعالیت های سیاسی خود را با شرکت در تظاهرات علیه رژیم ستم شاهی و حضور در سنگر مساجد و تکثیر و پخش اعلامیه ها و رساله حضرت امام (ره) آغاز کرد. پس از پیروزی انقلاب، به صورت افتخاری به پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی همت گماشت. بعد از مدتی در مهرماه سال ۵۹ به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و با پوشیدن لباس مقدس پاسداری نخستین اقداماتش را در جریان ضربه زدن به منافقین و ضدانقلاب پی گرفت. با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه های نور علیه ظلمت شد و در حالی که در روزهای اعزام به جبهه ۱۶ سال سن بیشتر نداشت، اولین حضورش را در جبهه های نوسود تجربه کرد.

این شهید سرافراز درس ایثار و پایمردی را در دانشگاه الهی جبهه آموخت و بعد از آن با حضور در جبهه های گیلانغرب توفیق حضور در عملیات مطلع الفجر را داشت. یک هفته در محاصره بودن و بدون آب و غذا ماندن، گوشه ای از جلوه ایثار و زحمات این شهید گرانقدر است که بحمدالله توانست با توکل به خدا و یورش بر دشمن، وضعیت را تغییر داده و از محاصره دشمن نجات یابد.

شهید مجید در آن ایام لحظات سختی را سپری می کرد؛ روزگاری که در آن، شهید دوران جدیدی را تجربه می کرد؛ حال و هوایی که در آن بهترین و نزدیک ترین دوستان و نزدیکانش پر می کشیدند و به کاروان عاشورائیان می پیوستند. داغ از دست دادن دوستان از یک سو و نفرت از دشمن بعثی از سوی دیگر منجر شد تا با عزم راسخ و تلاشی مجدانه به رزم بپردازد.

بعد از عملیات مطلع الفجر در پی رشادتها و اهتمام جانانه و نظر به نیاز و عشق وی به روحانیت، مدتی را در سمت حفاظت از چهارمین شهید محراب خدمت کرد که در آن ایام از محضر نورانی آن عالم وارسته و معلم اخلاق و علم و عمل کسب فیض کرد و در معیت ایشان سه نوبت موفق به شرفیایی به محضر مبارک حضرت امام خمینی (ره) و مرحوم آیت الله مشکینی (ره) شد و از نزدیک بر دستان مبارک حضرت امام بوسه عشق زد؛ شهید مجید این افتخار را بهترین خاطره زندگی اش تعریف می کرد.

با تشکیل تیپ نبی اکرم (ص) در سمت فرماندهی گروهانی از گردان ۲۰۱ شهید اشرفی مدتی به جبهه های مهران رفت و بعد از اتمام آن مأموریت، مجدداً به جبهه های کردستان و روانسر اعزام و در درگیری با منافقین و ضد انقلاب داخلی فعالانه شرکت داشت.

مجید عاشق دلباخته‌ای بود که به دنبال معشوق خود، سخت ترین مأموریت ها را می پذیرفت و قلب مالامال از عشقش، او را به جبهه ها و عملیات‌های متعدد می کشاند. در عملیات والفجر ۴ از ناحیه شکم زخمی شد، اما مجروحیت تأثیری در روحیه شهادت طلبی این شهید عزیز نداشت. او بار دیگر به میعادگاه عاشقان الله و عاشقان حرم مطهر حضرت اباعبدالله (ع) شتافت و این بار در واحد طرح و برنامه و عملیات تیپ مسلم بن عقیل (ع) مشغول خدمت شد و سپس به تیپ نبی اکرم (ص) اعزام و قائم مقام گردان حُنین شد.

شهید مجید عاشقی بود که همواره با معبود خویش در راز و نیاز بود و در عشق خود به حضرت اباعبدالله (ع) می سوخت و از خداوند طلب شهادت می‌کرد. مجید به سنت پیامبر (ص) تأسی و ازدواج کرد، اما هنوز ۲ هفته از این پیوند نگذشته بود که مجدداً عازم جبهه شد و در ماه خونین محرم الحرام در کنار دیگر دوستان و یارانش در عملیات عاشورا در منطقه میمک دعوت حق را لبیک گفت و خلعت زیبای شهادت را با لباس دامادی یکی کرد.

پیکر مطهر شهید مجید و دیگر یارانش در ارتفاعات خون بار میمک بجا ماند و سرانجام پس از ۱۱ سال دوری و غربت، به آغوش خانواده بازگشت.

خانواده دغدار شهید مجید هنوز هم خاطره شیرین حضور همرزمان و دوستانش مجید را که پس از بازگشت از منطقه تا صبح در منزل پدری به تهجد و شب زنده داری، نماز شب و راز و نیاز با پرودگار می پرداختند، در ذهن دارند.

پدر و برادران شهید مجید همگی توفیق حضور در جبهه را داشته و در دفاع از کیان نظام اسلامی هر سه برادرِ شهید به درجه جانبازی نائل آمدند تا این افتخار برای خانواده شهید زارعی وجود داشته باشد که همواره آماده جانبازی و جانثاری در راه دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

خوشبختانه به پاس این رشادتها و مجاهدتها در جریان سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به کرمانشاه در مهرماه سال ۹۰، فیض زیارت از نزدیک و دیدار خانوادگی با حضرت آقا در منزل شهید اجاقی برای این خانواده فراهم آمد تا انشاءالله با این دست مایه فرخنده و مبارک همواره آماده دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و پاسدار خون شهدا باشند.

کرمانشاه ۹۸۰۰ شهید دارد

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ با رژیم بعثی عراق بود.

مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، یکهزار و ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه نخست زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر پایداری مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha