جانباز ۷۰ درصد کرمانشاهی به همرزمان شهیدش پیوست

کرمانشاه-ایرنا- جانباز ۷۰ درصد «مسعود باقری» پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت به خیل شهدا پیوست.

به گزارش ایرنا، شهید «مسعود باقری» از یادگاران دوران دفاع مقدس، سال ۱۳۹۲ در کسوت کادر نیروی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه عملیاتی مرز غرب کشور در برخورد با مین از ناحیه سر و صورت به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و پس از سالها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت، روز گذشته به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

مراسم تشییع و خاک سپاری پیکر پاک و مطهر این شهید گرانقدر، فردا یک شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵ در گلزار مطهر شهدای باغ فردوس در کرمانشاه برگزار می‌شود.

پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت جانباز ۷۰ درصد

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمانشاه در پیام مشترکی شهادت جانباز ۷۰ درصد «مسعود باقری» را تسلیت گفتند.

در متن این پیام آمده است: خانواده شهید گرانقدر «مسعود باقری» شهادت پر افتخار جانباز گرانقدر ۷۰ درصد «مسعود باقری» که از نمونه های صبر و ایثار و از خود گذشتگی در دفاع از آرمان های نظام مقدس اسلامی بود، مایه سربلندی و افتخار خطه خون رنگ کرمانشاه است. بی تردید پاداش صبر و فداکاری این شهید والامقام موجب رحمت واسعه الهی و همجواری با اولیاء الهی و شهدای والامقام خواهد بود.

بدینوسیله ضمن تبریک و تسلیت به محضر خانواده محترم این شهید عزیز و مردم شهید پرور استان کرمانشاه، از خداوند متعال همنشینی با ائمه اطهار(ع) را برای این شهید بزرگوار مسئلت می‌نماییم.

کرمانشاه ۹۸۰۰ شهید دارد

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ با رژیم بعثی عراق بود.

مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، یکهزار و ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه نخست زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر پایداری مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha