۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 5521
کد خبر: 85456880
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاربردهای عایق الاستومری

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۴
کد خبر: 85456880
کاربردهای عایق الاستومری

عایق الاستومری یکی از اصلی ترین کاربردهای این عایق این است که از آن در پوشاندن لوله های آب سرد و گرم استفاده می شود. به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که در تغییر آب و هوایی هیچگونه مشکلی برای دمای آب به وجود نخواهد آمد.

عایق الاستومری در ساختمان

علاوه بر صنعت ساختمانی که بیشترین مصرف را از عایق های الاستومری دارد تصور کنید که تنها مصرف عایق الاستومری در سیستم های تهویه ی هوا است.

عایق الاستومری یکی از اصلی ترین کاربردهای این عایق این است که از آن در پوشاندن لوله های آب سرد و گرم استفاده می شود. به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که در تغییر آب و هوایی هیچگونه مشکلی برای دمای آب به وجود نخواهد آمد.

عایق الاستومری در خودرو

از کاربردهای عایق الاستومری این است که از آن برای عایق کردن اتصال ها و مخازن خودرو استفاده می شود.

عایق الاستومری در هنر

شاید برای شما نیز جالب باشد که این عایق ها در هنر نیز مورد استفاده قرار می گیرند. یک سالن تئاتر یا یک استدیوی ضبط صدا بدون این عایق ها معنی خاصی ندارد.

حتما شما هم دیده اید که در برخی از سالن های تئاتر برای اکوی صدا و برقراری سکوت از فوم هایی به شکل شانه تخم مرغ استفاده می کنند.

در حقیقت این فوم هایی که مشاهده می کنید همان عایق هایی از نوع شانه تخم مرغی می باشند. البته قابل ذکر است که عایق های الاستومری بیشتر به شکل رولی و لوله ای عرضه می شوند که نوع رولی آن رواج بیشتری در میان ساختمان سازان و مصرف کنندگان دارد.

مشخصات عایق الاستومری

شاید فکر کنید که عایق الاستومری یک پدیده کاملا نو در صنعت عایق کاری می باشد اما حسابی تعجب می کنید که بگویم از ابتدای قرن بیستم از این عایق ها استفاده می کردند.

یکی از بزرگ ترین مزیت هایی که عایق الاستومری دارد این است که ساختار سلولی آن مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارد که همین مزیت باعث شده به عنوان اصلی ترین عایق ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرد.

اگر در رابطه با ساختار سلولی این عایق کنجکاو هستید باید بگویم که میلیون ها نقطه و موارد ریز در داخل ساختار عایق الاستومری شناور هستند که مانند سربازان مدافع، از نفوذ هر گونه مایعاتی جلوگیری می کنند.

علاوه بر این موارد باید اشاره کنم که حسابی از انرژی هم محافظت خواهند کرد و اجازه اتلاف آن را نخواهند داد. به این ترتیب از هر جنبه ای که به این محصول نگاه کنید متوجه می شوید بهترین گزینه برای عایق کاری می باشد.

اصلی ترین محل استفاده از عایق های الاستومری در سیستم های تهویه و گرمایشی-سرمایشی است. با استفاده از ویژگی های عایق بودن الاستومری حرارت و سرما به همین راحتی اتلاف نخواهد شد.

کاربردهای عایق الاستومری

مواد عایق الاستومری

در ادامه می خواهیم در مورد مهم ترین مشخصات عایق های الاستومری صحبت کنیم و بگوییم از چه موادی ساخته شده اند:

به صورت کلی سه ماده ی اصلی در تشکیل عایق های الاستومری موثر می باشد. اولین عنصر تشکیل دهنده مخلوطی از چند لاستیک مصنوعی می باشد.

دومین ماده ی تشکیل دهنده عایق های الاستومری pvc است که خاصیت عایق بودن آن را دو چندان خواهد کرد.

در آخر هم مقداری ماده ی کف کننده شیمیایی استفاده می کنند که بسیار رایج و مرسوم می باشد.

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در رابطه با کانال ها و سیستم های گرمایشی و سرمایشی وجود دارد این است که رطوبت و حرارت را به خود جلب خواهند کرد اما با توجه به محصولی مثل عایق های الاستومریس دیگر چنین مشکلی وجود ندارد. در حقیقت با عایق کردن کانال های کولر می توانید از خنک ماندن منزل در فصل گرما اطمینان حاص کنید.

مزایای عایق الاستومری

بهترین مزیت این عایق ها در واقع همان اصلی ترین ویژگی آن ها می باشد. عایق های الاستومری این اطمینان خاطر را برای شما فراهم می کند که رطوبت و حرارت به هیچ عنوان به داخل وارد نشود.

یکی دیگر از مزیت های این عایق نصب بسیار ساده و راحت آن می باشد. این ویژگی برای ساختمان سازان بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که سرعت کار را تا حد خیلی زیادی بالا می برد.

عایق های الاستومری می توانند مقاومت خوبی در برابر نور خورشید از خود نشان دهند و با سادگی دچار خرابی و آسیب نخواهند شد.

در صورتی که از این عایق برای لوله های خود استفاده می کنید باید گفت که چسباندن این عایق روی لوله ها بسیار کار ساده است در حقیقت نوعی از این عایق در بازار وجود دارد که خودش چسب دار است و کار شما را تا حد خیلی زیادی آسان می کند.

عایق الاستومری دوست طبیعت و محیط زیست است چرا که از اتلاف انرژی به طرز چشم گیری می کاهد و همی باعث افزایش محبوبیت آن می شود.

قیمت عایق الاستومری به فاکتورهای زیر بستگی دارد

اصلی ترین فاکتور تاثیرگذار در قیمت این عایق ها ضخامت آن ها می باشد. باید یادآور شویم که ضخامت های مختلفی از این محصول تولید می شود که هر کدام برای بخش های مختلفی از صنعت و ساختمان سازی قابل استفاده هستند.

هر چقدر ضخامت این عایق ها بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. فاکتور بعدی این است که شما از کدام نوع از عایق الاستومری استفاده می کنید. عایق های الاستومری درانواع رولی، لوله ای، چسبدار، ساده، روکش دار و ... تهیه می شوند.

بسته به نوع کاربردی که از عایق انتظار دارید بهتر است که یکی را انتخاب کنید، همچنین باید در نظر داشته باشید که برندهای مختلفی از این عایق ها در بازار موجود هستند که همین مسئله باعث تنوع قیمت آن ها شده است. هر چقدر کیفیت و دوام عایق بالاتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha