توقف ساخت و ساز غیرمجاز، مصالح‌فروشان روستای زیارت گرگان را به فعال گردشگری تبدیل کرد

گرگان- ایرنا- رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به این که پیشگیری از دست‌اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی یکی از اقدامات شاخص استان در سه سال گذشته بود، گفت: توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای هدف گردشگری زیارت مرکز گلستان، نمونه این اقدامات است.

به گزارش ایرنا حیدر آسیابی روز پنجشنبه در جلسه‌ای که با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: این مساله باعث شده تا مصالح‌فروشان این منطقه به کارهای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شوند.

وی بیان کرد: بر اساس گام دوم انقلاب اسلامی، همه دادستان‌های استان از بین جوانان توانمند و انقلابی انتخاب شدند و آنان با انگیزه و حضور میدانی که در حوزه های قضایی دارند پای کار توسعه و برقراری امنیت در استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از قوی‌ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان مرکز استان انتخاب کردیم که در نتیجه اقدامات وی شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده‌ها در بخش دادستانی هستیم و همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم، رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.

آسیابی با اشاره به اهتمام ویژه دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه افزود: شاخص‌ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل النگدره با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.

وی اضافه کرد: رونق تولید در ۱۱۰ واحد تولیدی تعطیل یا در آستانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.

جلوگیری از نقل و انتقال ۲۵ هزار میلیارد ریالا اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان

دادستان مرکز گلستان از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان خبر داد و گفت: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می‌شود انسجام و تمرکز بر مبارزه با بینان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده‌های مربوط به پولشویی است.

محمود اسپانلو در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد ریال اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق و برای جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پایش پرونده‌های اجرای احکام، اضافه کرد: در این طرح همه پرونده‌های موجود در واحدهای اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز که سال‌های گذشته مختومه شده، دوباره بررسی و نظارت می‌شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری (ماده ۱۶) در گرگان و گنبدکاووس ۲ اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان است.

دادستان گرگان گفت: سال گذشته با همت دادستان‌های سراسر استان ۴۲۹ بازدید میدانی از واحدهای تولیدی انجام شد که در نتیجه آن مشکلات بخش تولید استان از دستگاه‌های اجرایی پیگیری و رفع شد.

اسپانلو خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف حدود ۲۲ هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید ۸۰ هکتار جنگل و ۴۹۸ هکتار مرتع، مسدود کردن ۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود.

جلسه دادستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha