مراسم سوگواری شهادت حضرت عبدالعظیم(ع) شهرری برگزار شد+فیلم

شهرری - ایرنا - مراسم سوگواری شهادت حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور زائران، مجاوران، هیئات مذهبی با برپایی دسته های عزاداری در این آستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه و دانشگاه روز چهارشنبه به مناسبت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع) در مصلای امام علی(ع) آستان مقدس برگزار شد با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم (ع) رسالت و ماموریت امام زمان خود را شناختند و در مسیر آن عمل کردند گفت: ارزش شیعه به این مساله است که چه قدر پای کار امام زمان (عج) است و برای انجام این ماموریت ابتدا باید امام زمان خود را بشناسد و بعد از شناخت ماموریت آن حضرت، باری از دوش ایشان بردارد.

وی با اشاره به که ماموریت اهل بیت علیهم السلام در طول امامت ایشان متفاوت بوده است، افزود: در زمان ائمه اطهار علیهم السلام برخی از مردم و حتی خواص این ماموریت را نشناختند و نتوانستند به امام زمان خود یاری برسانند، برای همین در زمان امام حسن (ع) که ایشان مامور به صلح بودند، به ایشان توصیه جهاد می کردند و در زمان امام حسین (ع) به آن حضرت توصیه به صلح با یزید را داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عالی با اشاره به عملکرد حضرت عبدالعظیم (ع) در زمان حیات سه امام معصوم علیهم السلام، اظهار کرد: آن حضرت علاوه بر امامزاده بودن، مکمل کار امام زمان خود هم بودند و یکی از ماموریت های ایشان هجرت بود.

وی افزود: حضرت امام هادی (ع) برای این که ولایت را در سرتاسر بلاد اسلامی گسترش بدهند، شاگردان خود را از شمال آفریقا تا بحرین، عراق، حجاز و ایران می فرستادند.

استاد حوزه ودانشگاه یکی از این شاگردان ائمه علیهم السلام را حضرت عبدالعظیم (ع) معرفی کرد و افزود: آن حضرت با بهره گیری از سه امام معصوم به عنوان یک مجتهد و دین شناس به خطه ری آمدند و بیش از ۱۰۰ حدیث از ائمه علیهم السلام از ایشان نقل شده است.

وی با اشاره به روایتی از ابوحماد رازی که از محضر امام هادی (ع) سوالی کرده بود، گفت: حضرت بعد از پاسخ ابو حماد به ایشان توصیه کردند که بعد از این اگر در مساله ای دچار اشکال شدی به حضرت عبدالعظیم (ع) مراجعه کن و سلام مرا هم به او برسان.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به تقوا و معنویت حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: در تقوا و معنویتِ آن حضرت، همین بس که زیارت ایشان همانند زیارت امام حسین (ع) در کربلا می باشد، چرا که ایشان حلقه وصل با معصومین علیهم السلام بوده و حرم ایشان پایگاه شیعیان است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به ماموریت امام زمان (عج) در زمان غیبت گفت: ماموریت آن حضرت زمینه سازی برای ظهور است و ما نیز به عنوان پیروان ایشان باید هرکاری که از دستمان برمی آید در این زمینه انجام دهیم.

وی با اشاره به روایاتی که از ائمه معصومین علیهم السلام در مساله ظهور امام زمان (عج) آمده، اظهار کرد: در روایات فراوان آمده که زمینه سازی فرج، قبل از ظهور امام عصر(عج) توسط ایرانیان صورت می گیرد و از این قوم به عنوان قوم سلمان، قوم مشرق زمین و قوم خراسان یاد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عالی با اشاره به روایتی از حضرت امام باقر (ع) گفت: در این روایت آمده است، گویی می بینم قومی از شرق قیام می کنند و پرچمی (حکومتی) را بلند می کنند و در این قیام تعداد زیادی کشته می شوند که کشته شدگان این قیام شهید هستند و این پرچم را به دست کسی نمی دهند، مگر به دست صاحب آن.

وی با تاکید براین که امام زمان (عج) کارهای خود را با معجزه انجام نمی دهند، اظهار کرد: اگر بنا بر معجزه بود این کار در زمان پیامبر اکرم (ص) صورت می گرفت و برای زمینه سازی ظهور، آمادگی شیعیان و امکانات لازمه این حرکت بزرگ است، شاید برخی از امور با معجزه صورت بگیرد ولی روال، معجزه نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، گفت: این مساله در طول ۵۰ سال اخیر سابقه نداشته و بعد از آن، تاریخ به قبل و بعد از این حمله تقسیم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عالی در پایان با بیان این که یکی از زمینه های ظهور امام زمان (عج) ایجاد امنیت است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی ترین عامل ناامنی در منطقه و بین کشورهای اسلامی باید از بین برود.

رژیم صهیونیستی عامل غرب در بلاد مسلمین است و اگر سرنگون شود کل بلاد غرب از بین خواهد رفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha