۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۳
کد خبر: 85455043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۲ میلیون گل شاخه بریده در خمین تولید شد

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۳
کد خبر: 85455043
۸۲ میلیون گل شاخه بریده در خمین تولید شد

خمین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: ۸۲ میلیون گل شاخه بریده سال گذشته در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

احمدرضا جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: گل‌های شاخه بریده تولیده شده در این شهرستان شامل گلایول، داودی، رُز، لیلیوم، میخک، ژربرا و لیسانتوس است.

وی بیان کرد: بارندگی‌های مناسب در فروردین سال گذشته، آموزش کشاورزان برای تبدیل گلخانه‌های سنتی به صنعتی و قیمت مناسب گل‌های شاخه بریده از دلایل مهم افزایش تولید گل شاخه بریده در این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی خمین ادامه داد: ۹۰ درصد از گل‌های شاخه بریده تولیدی این شهرستان مازاد بر مصرف است و به بازار گل تهران، شیراز، کرمانشاه و کرج ارسال می‌شود.

جعفری، با اشاره به احداث و بازسازی ۱۴۳ هزار مترمربع گلخانه این شهرستان در سال گذشته، گفت: ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت خود اجرایی برای این گلخانه‌ها هزینه شده است.

وی اظهار کرد: ۶ هزار و ۱۵۴ فقره سوخت ماشین آلات کشاورزی و گلخانه‌های خمین در سال گذشته تایید شد.

مدیرجهاد کشاورزی خمین، با اشاره به توزیع پنج‌هزار و ۹۰۰ اصله نهال گلدانی گل محمدی به صورت رایگان در خمین، گفت: ۶۶۰ تُن گل محمدی پارسال در این شهرستان تولید شد.

جعفری یادآور شد: این شهرستان دومین تولید گننده گل شاخه بریده در استان مرکزی است و گل‌های تولیدی این منطقه به‌دلیل ماندگاری بازار پسند است.

وی اظهار کرد: توسعه سطح گلخانه‌های خمین از سال ۹۲ به دلیل کم آبی و نیز صرفه اقتصادی این نوع از کشت و کار آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی خمین افزود: میانگین اشتغال دایم در هر هکتار گلخانه این خطه ۱۰ نفر است و یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در بخش گلخانه‌های این شهرستان اشتغال دارند.

۳۶۶ واحد گلخانه‌ای با مساحت بیش از ۱۳۰ هکتار شامل ۴۲ واحد گلخانه‌ای هیدروپونیک و ۳۲۴ واحد گلخانه‌ای با بستر خاکی در خمین فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha