۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبر: 85454526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین مصالحه شد

قزوین - ایرنا - رییس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری قزوین گفت: ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده در سال گذشته با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان به مصالحه ختم شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین محمد حیدری روز سه شنبه اظهار کرد: نسبت مصالحه در پرونده های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف ۵۱ درصد بوده که طی سال گذشته با میانجیگری شوراهای حل اختلاف از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری شده است.

وی اضافه کرد: ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان قزوین وارد شد که تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضایی دایر است، ادامه داد: از این تعداد ۸۹ شعبه در شهرها و ۸۴ شعبه نیز در روستاها فعالیت دارند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: ۹۴ درصد از اوراق قضایی شوراهای حل اختلاف در سال گذشته به صورت الکترونیکی به مخاطبان ابلاغ شده که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه و رضایتمندی شهروندان شده است.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین ضمن قدردانی از کارکنان شوراهای حل اختلاف، خاطرنشان کرد: تحقق صلح سازش در پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی از مهم ترین اولویت های ما در سال جاری محسوب می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha