آمارهایی از کنکوری‌های امسال فارس/تجربی‌ها در صدر، بانوان بیشتر از آقایان

شیراز – ایرنا – نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان فارس همزمان با سراسر کشور ششم و هفتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس گفت: داوطلبان گروه آزمایشی تجربی با ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر بیشترین شرکت‌کنندگان کنکور را در این استان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم باقری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس با حضور ۷۴ هزار و ۳۳ داوطلب در ۳۶ شهرستان برگزار می‌شود که ۴۸ هزار و ۳۹۴ داوطلب را بانوان و ۲۵ هزار و ۶۳۹ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز ادامه داد: بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی را داوطلبان گروه علوم تجربی ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر تشکیل می‌دهند و پس از آن ۲۲ هزار و ۶۲۶ نفر در رشته‌ علوم انسانی، هفت هزار و ۳۸۹ نفر در رشته‌ علوم ریاضی و فنی، ۶ هزار و۵۴۶ نفر در رشته‌ زبان‌های خارجی و سه هزار و ۸۵ نفر در رشته‌ هنر در این مرحله از آزمون سراسری شرکت می‌کنند.

باقری با بیان اینکه ‌آزمون سراسری در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار می‌شود، گفت: ۲۸ هزار و ۴۴۰ نفر از داوطلبان این استان مربوط به شهرستان شیراز هستند.

آمارهایی از کنکوری‌های امسال فارس/تجربی‌ها در صدر، بانوان بیشتر از آقایان

وی افزود: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل چاپ است و داوطلبان در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پنجم و ششم اردیبهشت به باجه‌ رفع نقص کارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده؛ مراجعه کنند.

معاون دانشگاه شیراز عنوان کرد: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس گفت: آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت،‌ و گروه تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در این دانشگاه باید به یک دفترچه اضافی نسبت به دیگر داوطلبان پاسخ دهند.

باقری بیان کرد: برای شرکت در جلسه‌ آزمون، همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار برای شرکت در آزمون سراسری الزامی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha