زاکانی: شهرداری تهران برای پشتیبانی از کنگره ۱۲ هزار شهید استان آمادگی کامل دارد

شهرری - ایرنا - شهردار تهران گفت: کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران باید یک کار جهادی و شایسته باشد در این خصوص برای تسریع در انجام کار مصوب شد یک کارگروه در شهرداری تهران موضوعات مرتبط با کنگره را بررسی و پیگیری نمایند و شهرداری برای پشتیبانی این کنگره آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگی با سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در راستای برگزاری مراسم کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این کنگره، آمادگی خود و مجموعه شهرداری تهران را برای پشتیبانی از این مراسم اعلام و خاطرنشان کرد: شهدا ستاره‌های آسمان انقلاب اسلامی‌ و برای ما راهنما و راهگشا هستند بر همین اساس ما باید عظمت و شکوه آنها را نشان دهیم و هر آن چیزی که در خور و شأن شهدا است باید در این کنگره دیده شود.

وی افزود: در برگزاری اولین کنگره شهدای استان تهران بخشی از وظایف در حوزه تبلیغات و فضا سازی شهری در استان با مرکزیت شهر تهران بر عهده شهرداری تهران قرار می گیرد.

مشاور فرمانده سپاه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی جنگ هشت ساله را رقم زد، جنگی که در آن به پیروزی نرسید چرا که رزمندگان بزرگی در آن حضور داشتند و عرصه را مدیریت کردند.

سردار احمد ذوالفدر افزود: در چنین جنگ هایی به طور معمول شجاع ترین و با گذشت ترین انسان ها به میدان می آیند و جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس ۱۹۰ هزار جوانی که هر کدام توانایی مدیریت یک دولت و کشور را داشتند را از دست داد.

وی با بیان اینکه باید از حضور و وجود یادگاران هشت سال دفاع مقدس نهایت بهره برداری را کرد، اظهار داشت: همین یادگاران دوران دفاع مقدس کاری کردند که مدافعان حرم شکل بگیرند و جوانانی که هیچ تجربه ای از هشت سال جنگ تحمیلی ندارند در عرصه دفاع از حرم حضور یابند و شاهکاری دیگر را به ثبت برسانند.

مشاور فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: عرصه دفاع مقدس مانند ظرف مطهر و پاک بود که وارد شوندگان به آن نیز پاک و مطهر از عیوب و نواقص شدند، میدانی که عرصه عشق و دلدادگی بود؛ باید از این عرصه بهره برد و محیط زندگی و کار را نیز مانند جبهه های دفاع مقدس پاک و مطهر ساخت.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با اشاره به اینکه اثرات این کنگره را مردم آینده می‌بینند، گفت: از همه دستگاه‌ها انتظار می‌رود همچون شهرداری تهران در برگزاری اولین کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران همراهی کنند، در واقع همه باید احساس میزبانی و متولی بودن را داشته باشند.

سردار قربان محمد ولی زاده اظهار داشت: برگزاری این کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران تاثیر بسزایی در برگزاری یادواره ها و جشنواره های شهدا در آینده خواهد داشت و در تبیین راه و هدف آنها در جامعه موفقتر خواهد بود.

وی افزود: یکی از اهداف دیگر برگزاری این کنگره این است که ما بتوانیم اسناد و مستندهای شهدای استان تهران را از فضای مجازی جمع آوری کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha