حضرت عبدالعظیم(ع) با نقل حدیث از امامان زمان خود پرچمدار جهاد تبیین بودند

شهرری - ایرنا - معاون فرهنگی و علمی آستان عبدالعظیم الحسنی (ع) گفت: حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بودند و ۱۲۰ حدیث از امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و امام هادی (ع) نقل و کتاب خطبای امیرالمومنین (ع) را تالیف کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محسن عرفاتی اظهار داشت : ویژه برنامه های ایام رحلت حضرت عبدالعظیم علیه السلام و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء علیه السلام با ۲۷ عنوان برنامه و شعار جهاد و هجرت برگزار می گردد.                                                     

وی روزیکشنبه در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از ویژگی های حضرت عبدالعظیم علیه السلام جهاد و هجرت است افزود: آن حضرت جهاد و هجرت عملی یعنی مقابله با حکّام ظلم و جور را به دستور حضرت امام هادی علیه السلام سرلوحه زندگی خود قرار داده بود.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالظیم علیه السلام با اشاره به شناخت نامه حضرت عبدالعظیم علیه السلام گفت: در این شناخت نامه راوی ۱۲۰ روایت از اهل بیت علیهم السلام بودند که نشان می دهد آن حضرت به عنوان راوی حدیث در حوزه فکر، اندیشه و جهاد تبیین نقش ایفا کرده اند.

وی با تاکید بر مساله جهاد و هجرت از خطباء و سخنرانان در برگزاری مراسم رحلت حضرت عبدالعظیم علیه السلام درخواست نمود تا با تبیین این دو ویژگی مهم زندگی آن حضرت و باتوجه به شرایط روز که شاهد ظلم استکبار جهانی هستیم، نسل جدید را با این ویژگی های مهم آن حضرت آشنا کنند.

عرفاتی در مورد برنامه های رحلت حضرت عبدالعظیم و شهادت حضرت حمزه سید الشهداء علیهماالسلام بیان داشت: روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشاء درس هایی از صحیفه سجادیه با رویکرد تبیین معارف حضرت عبدالعظیم علیه السلام در شبستان حضرت امام خمینی ( رحمت الله علیه) برنامه ها آغاز خواهد شد.     

وی با اشاره به دیدار اعضای محترم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تولیت محترم آستان مقدّس افزود: این دیدار صبح روز سه شنبه برگزار خواهد شد. در عصر روز سه شنبه جلسه درس اخلاق حضرت آیت الله منفرد از ساعت ۱۶:۳۰ با رویکرد مساله علم و توحید حضرت عبدالعظیم علیه السلام برگزارخواهد شد.                                                                                  

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدّس حضور خدام فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم علیه السلام در مدارس آموزش و پرورش را از دیگر برنامه های رحلت آن حضرت بر شمرد و اظهار داشت: یکی از کارهای مهم فرهنگی خادمین این آستان توجه به دانشگاه ها و مدارس است تا معارف آن حضرت را به نسل جوان انتقال دهند.

وی افزود: همچنین ویژه برنامه هیأت و محفل قرآنی بانوان آستان مقدس در روز سه شنبه ساعت ۱۵ در تالار شیخ صدوق( رحمت الله علیه) برگزار می شود.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس با اشاره به حضور دسته عزاداران خدام حرم مطهر حضرت عبدالعظیم علیه السلام در روز سه‌شنبه تجمع در میدان اصلی حرم از ساعت ۱۷ آغاز می گردد و پس از آن بصورت دسته عزاداری به سمت آستان مقدس حرکت می کنند و در ساعت ۱۸ آیین تعویض و اهتزاز پرچم مشکی بر فراز گنبد زرین حضرت عبدالعظیم علیه السلام با قرائت زیارتنامه توسط حاج مهدی قربانعلی و مرثیه سرایی کربلایی امین مقدم همراه با پخش زنده از شبکه قرآن سیما برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی افزود: در شب رحلت حضرت عبدالعظیم علیه السلام بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء پویش قرائت زیارتنامه حضرت عبدالعظیم علیه السلام در تمامی بقاء متبرکه و اعتاب مقدسه در ایران اسلامی برگزار می شود.

به گفته معاون امور علمی و فرهنگی آستان، سخنران مراسم شب رحلت حضرت عبدالعظیم علیه السلام حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی خواهد بود و همچنین این مراسم با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت علیهم السلام حاج محمّدرضا بذری و سیدمحمدرضا نوشه ور ادامه خواهد داشت.

ایشان افزودند : مراسم روز رحلت حضرت عبدالعظیم علیه السلام، ۱۵ شوال مصادف با پنجم اردیبهشت ماه با تجمع طلاب آستان حضرت عبدالعظیم علیه السلام ۸:۳۰ صبح آغاز خواهد شد که از علماء شهرری دعوت می شود تا در این تجمع شرکت نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی با بیان این که مراسم اصلی روز رحلت از ساعت ۱۰ صبح در مصلای امام علی علیه السلام حرم مطهر برگزار می شود، افزود : این مراسم با قرائت زیارتنامه توسط حاج مرتضی طاهری،  شعرخوانی کربلایی محمد رسولی و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود عالی و مرثیه سرایی محمد حسین پویانفر با پخش مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما برگزار خواهد شد.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس افزود : مراسم چراغ گردانی روز چهارشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ توسط نوجوانان و فرزندان خدام آستان در صحن اصلی حرم حضرت عبدالعظیم علیه السلام برگزار می شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه های شام رحلت حضرت عبدالعظیم علیه السلام اظهار داشت : ویژه برنامه شام رحلت آن حضرت با تجمع و عزاداری هیئات مذهبی شهر ری بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (رحمت الله علیه ) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر علوی تهرانی و مرثیه سرایی حاج مجتبی رمضانی و محسن عراقی همراه با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و پس از آن از ساعت ۲۲ با حضور هیات ثارالله و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت حاج محمد نوروزی و حاج  حامد خمسه برنامه ها ادامه خواهد داشت.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس با بیان این که سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه شب دربهای آستان مقدّس تا صبح باز خواهد بود افزود : روز پنج شنبه بعد از نماز ظهر و عصر درسهایی از نهج البلاغه در شبستان حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) با محوریت شعار جهاد و هجرت توسط حجت الاسلام و المسلمین اکبری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی با بیان این که روز پنجشنبه از ساعت ۱۶ هیات کودکان حسینی در تالار شیخ صدوق(رحمت الله علیه ) برنامه خواهند داشت، افزود: این برنامه با محوریت تکریم امامزادگان واجب التعظیم آستان مقدس برگزار خواهد شد. 

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام با اشاره به شهادت جمعی از نیروهای فراجا در ابتدای سال عنوان نمودند : با هماهنگی مسئولان محترم فراجا ویژه برنامه پاسداشت شهدای امنیت فراجا در سال ۱۴۰۳ با سخنرانی فرمانده محترم فراجا سردار رادان بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای امام علی (رحمت الله علیه ) برگزار و با قرائت دعای کمیل به پایان خواهد رسید.                                                                                            

وی با بیان این که محفل ویژه انس با قرآن کریم با حضور حافظان و قاریان ممتاز و بین المللی از ساعت ۲۲ در شبستان امام خمینی ( رحمت الله علیه ) برگزار می شود افزود : مراسم قرائت دعای کمیل دوم آستان مقدس توسط حاج منصور ارضی از ساعت ۲ بامداد تا اذان صبح در مسجد جامع آستان مقدس برگزار خواهد شد.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس با بیان این که قرائت دعای ندبه روز جمعه به صورت مستقیم از شبکه یک سیما پخش خواهد شد افزود: این برنامه با مشارکت هیات رزمندگان و با قرائت دعا توسط حاج محمدرضا غلامرضازاده و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی با اشاره به برگزاری سلسله جلسات سبک زندگی که در جمعه شب ها در شبستان حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه ) برگزار می شود، گفت: این برنامه توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباس پسندیده در خصوص سبک زندگی دینی و متناسب با ایام رحلت حضرت عبدالعظیم علیه السلام برگزار خواهد شد.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان در پایان با بیان اینکه خادمان حرم حضرت عبدالعظیم علیه السلام  با تأسی از زندگی آن حضرت در مساله جهاد و هجرت تلاش خواهند کرد که مسائل دینی، معرفتی و قرآنی را تبیین کنند، از نخبگان و صاحبان نظر که در حوزه فکر و اندیشه طرحی دارند، درخواست کرد تا با مراجعه به معاونت علمی و فرهنگی آستان مقدس با ارائه طرح مکتوب خادمان این آستان از دیدگاه کارشناسی بهره مند نمایند. 

حضرت عبدالعظیم(ع) با نقل ۱۲۰ هزار حدیث (ع) پرچمدار جهاد تبیین بودند
 

حضرت عبدالعظیم(ع) با نقل ۱۲۰ هزار حدیث (ع) پرچمدار جهاد تبیین بودند
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha