۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85451813
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: فرهنگ نماز باید از دوران ابتدایی نهادینه شود

همدان-ایرنا- استاندار همدان ترویج فرهنگ اقامه نماز را سرلوحه امور برنامه ها دانست و گفت: این فریضه مهم دینی باید از سوی آموزش و پرورش در دوران ابتدایی بین دانش آموزان نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز یکشنبه در اولین جلسه‌ شورای اقامه نماز استان در سال‌جاری اظهار کرد: به جهت اهمیت نماز در دانشگاه‌ها و مدارس برنامه‌ای به تفصیل بیان شده و آموزش‌وپرورش مکلف است از دوران ابتدایی آموزش‌های لازم را برای ترویج فرهنگ نماز اجرا کند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ اقامه نماز همواره به عنوان تکلیف شرعی سرلوحه امور قرار دارد و از آنچه باید در تقویت و تحکیم بنیان اقامه نماز در سطح جامعه و دستگاه‌های اجرایی انجام شود، دریغ نکرده‌ایم.

استاندار همدان افزود: آئین نامه‌ای مشتمل بر ۲۶ ماده برای ترویج و تحکیم فرهنگ اقامه نماز برای تمام دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها آماده و تکالیفی برای آنها پیش‌بینی شده است.

استاندار همدان: فرهنگ نماز باید از دوران ابتدایی نهادینه شود

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس باید برای تامین و تجهیز نمازخانه‌های مدارس اهتمام ویژه داشته باشد.

وی تاکید کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان مکلف است به مسجد جامع به عنوان گنجینه فرهنگی ملی توجه خاص داشته باشد.

استاندار همدان افزود: شورای اقامه نماز در شهرستان‌ها برگزار و اقامه نماز جماعت در مدارس باید با اهتمام ویژه فرمانداران و مدیران مربوطه برپا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha