تعامل پدرانه و دلسوزانه «پرویز داوودی» با دانشجویان/ دغدغه حل مشکلات کشور را داشت

تهران- ایرنا- پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعامل پدرانه و دلسوزانه مرحوم پرویز داوودی با دانشجویان همواره در خاطره‌های شاگردان استاد خواهد ماند، گفت: وی استادی بود که چیزی از دنیا برای خودش نمی‌خواست و همواره دغدغه‌اش حل مشکلات کشور بود.

«سید عباس پرهیزکاری» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره دکتر پرویز داوودی اقتصاددان برجسته ایرانی گفت: دوره تحصیلی دکتری از لحاظ رابطه استاد و دانشجو دوره خاصی است. تعامل پدرانه و دلسوزانه ایشان با دانشجویان همواره در خاطره‌های شاگردان استاد خواهد ماند.

وی افزود: دکتر داوودی تجربه بسیار بالای اجرایی و تدریس در سال‌های طولانی داشتند؛ به نحوی که بسیاری از اساتید اقتصاد افتخار شاگردی ایشان را داشتند، اما با این حال اهتمام به حضور کامل و تدریس کامل مباحث به نحوی بود که از ابتدا تا انتهای کلاس وی به صورت ایستاده و با تمام وجود مشغول تدریس بود.

پرهیزکاری افزود: تواضع دکتر داوودی در تعامل با دانشجویان هم مثال زدنی بود، حضور در نمازجماعت و اقتدا به دانشجویان، باز بودن در اتاق استاد و مشورت‌های دلسوزانه برای ایجاد دغدغه برای حرکت در جهت حل مشکلات کشور خاطراتی است که در ذهن شاگردان استاد همواره باقی خواهد ماند.

وی افزود: دکتر داودی استادی بود که چیزی از دنیا برای خودش نمی‌خواست و همواره دغدغه‌اش حل مشکلات کشور بود. چه آن زمان که در خارج از کشور تحصیل می‌کرد، چه آن زمان که هم مباحثه علما در جهت تحقق اقتصاد اسلامی بود، چه آن زمانی که مسئولیت‌های اجرایی مهمی بر عهده داشت و چه زمانی که در دانشگاه مشغول تدریس بود.

به گزارش ایرنا،‌ پرویز داوودی استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی، صبح روز پنجشنبه (۳۰ فروردین) دار فانی را وداع گفت.

عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور و معاون اقتصادی رئیس قوه قضائیه (مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی)، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت سازندگی) و معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم (محمود احمدی نژاد) از سوابق کاری و اجرایی مرحوم پرویز داوودی است.

پرویز داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران زاده شد و مدرک دکتری اقتصاد را سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا در ایالات متحده آمریکا دریافت کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha