مدیرکل تعاون مازندران:آموزش تعاونی‌ها به مراکز فنی و حرفه‌ای واگذار شد 

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت با توجه به منابع اعتباری مشخص،  آموزش بخش تعاون به مراکز و آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای استان سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باقری روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی بخش تعاون در مرکز فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، بر لزوم مشارکت بیش از پیش دستگاه های اجرایی استان برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.

وی اظهارکرد: لازمه ایجاد اشتغال پایدار و اصولی علاوه بر اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی، استفاده بهینه از منابع و ظرفیت های موحود است و در صورت تحقق این مهم گره از مشکلات مردم به ویژه جامعه هدف برداشته خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی در آینده ای نزدیک و تمرکز دستگاه‌های اجرایی به شاخصه‌های ارزیابی این جشنواره خاطرنشان کرد: انتظار است دستگاه‌ها اقدامات شاخص را احصا و مشخص کنند.
وی به هفته کار و کارگر اشاره و تصریح کرد: امسال در اجرای برنامه‌های هفته کار و کارگر نقش‌آفرینی و مشارکت بیشتری باید داشته باشیم.

مدیرکل تعاون مازندران:آموزش تعاونی‌ها به مراکز فنی و حرفه‌ای واگذار شد 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه تجلی حضور مردم در اقتصاد را می‌توان در بخش تعاون شاهد بود، بیان کرد: در کشور و استان ما مردم همواره در عرصه های مختلف حضور تاثیرگذار و تعیین‌کننده‌ای داشتند و بی شک در بخش اقتصاد با واگذاری امور به مردم شاهد موفقیت بیش از پیش خواهیم بود.
باقری ادامه داد: کلیدی‌ترین واژه شعار امسال جهش است که باید زمان را در این موضوع مد نظر داشت و در کوتاه‌مدت با تلاش و همت همه دستگاه‌ها به این مهم دست یافت.
وی اظهار امیدواری کرد با مصوبات جدید شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اقدامات مهمی در این بخش صورت گیرد تا به اهداف از پیش تعیین شده نیز دست یابیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و موفقیت های این اداره کل در دولت سیزدهم گفت: آموزش و تقاضا محوری در حوزه تولید و اشتغال باید زودبازده باشد.
سیدحسین درویشی با اشاره به اینکه ۱۹ گروه هدف داریم که آموزش‌ها توسط ۲۰ مرکز دولتی و ۲ هزار و ۵۸۳ آموزشگاه آزاد انجام می‌شود، تصریح کرد: آموزش برای ارتقای مهارت‌افزایی شاغلان باید در اولویت قرار گیرد.
وی خواستار تشکیل و راه اندازی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در کنار صنایع شد و افزود: ۹۰ درصد آموزش جدید، با کمک بخش خصوصی اجرا می‌شود.
از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.
تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha