یکهزار و ۳۰۰ نیروی کار مازندران در سامانه جستجوی شغل ثبت نام کردند

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از ثبت نام یکهزار و ۳۰۰ نیروی کار و ۵۶ نفر از کارفرمایان استان در سامانه جستجوی شغل خبرداد.

علی باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم و با فراهم شدن امکانات مورد نیاز، وزارت تعاون اقدام به طراحی الگوی زیست بوم ملی اشتغال و سامانه رصد ملی اشتغال کرده است.

وی از رونمایی نسخه به‌روز شده سامانه جستجوی شغل برای ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: سامانه جستجوی شغل با هدف اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، رضایتمندی مخاطبان، کاهش هزینه های جستجوی شغلی و در نهایت ایجاد پویایی در بازار کار راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران نیازسنجی بازار کار و هدایت کارجویان برای کسب آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای و افزایش مهارت را از دیگر مزیت‌های این سامانه برشمرد و خاطرنشان کرد: در این سامانه، کارجویان می‌توانند با تکمیل رزومه و ارائه اطلاعات مهارت‌های فردی خود با ثبت نام در این سامانه، درخواست شغل دهند.

باقری تصریح کرد: مطابق آمار ارائه شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پس از ثبت نام نیروی کار و کارفرمایان در سامانه جستجوی شغل، ۴۷۹ فرصت شغلی توسط مراکز کاریابی و کارفرمایان معرفی شده است.

وی افزود: کارجویان و کارفرمایان برای کسب اطلاعات از فرصت های شغلی می توانند به سامانه جستجوی شغل به نشانی یاد شده مراجعه و مراحل ثبت نام را طی کنند.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران مشغول فعالیتند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha