اندونزی کاهش تنش و عدم تشدید درگیری در خاورمیانه را خواستار شد

تهران- ایرنا- وزیر امورخارجه اندونزی، با اشاره به تاثیر پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: به تلاش‌های دیپلماتیک برای دعوت طرف‌های درگیر به کاهش تنش ادامه می‌دهیم.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی روز دوشنبه (۱۵ آوریل، ۲۷ فروردین) در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، خواستار کاهش تنش در خاورمیانه شد.

مرسودی همچنین با همتایان خود در عربستان سعودی، اردن، مصر، امارات متحده عربی، ترکیه، هلند و آلمان صحبت کرد تا از این کشورها بخواهد از نفوذ خود برای کاهش تنش در منطقه استفاده کنند.

وی روز سه شنبه پس از شرکت در نشستی برای پاسخ به درگیری ها در کاخ ریاست جمهوری جاکارتا گفت: ما از دیدن تحولات اوضاع در خاورمیانه نگران هستیم و معتقدیم که تشدید تنش برای کسی سودی نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه اندونزی بر اهمیت تلاش‌های دیپلماتیک برای خویشتن‌داری ایران و اسرائیل و عدم تشدید درگیری تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه کشورها در حال محاسبه تاثیر تشدید مناقشه ایران و اسرائیل بر قیمت جهانی نفت، قیمت نیازهای اساسی و نرخ ارز خود هستند. ما به طور مستمر تحولات را رصد خواهیم کرد. جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی دستور داده به تلاش های دیپلماتیک برای دعوت طرف های مربوطه به خویشتن داری و جلوگیری از تشدید تنش ادامه دهند.

مرسودی پیش از این نیز با کورت ام. کمپبل، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، گفتگوهای تلفنی انجام داده بود.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشور ایران در دمشق صورت گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha