دیپلمات روس: رویکرد «چشم در برابر چشم» خاورمیانه را در معرض جنگ بزرگ قرار می‌دهد

تهران- ایرنا- آناتولی ویکتوروف سفیر روسیه در تل آویو خواستار جلوگیری از گسترش تنش ناشی از دیدگاه «چشم در برابر چشم» و اقدامات تلافی‌جویانه شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آناتولی ویکتوروف در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیه-۲۴ گفت: چنانچه سناریوی منطقه به رویکرد «چشم در برابر چشم» تبدیل شود، خاورمیانه با یک جنگ بزرگ روبرو خواهد شد.

سفیر روسیه در سرزمین های اشغالی با تأکید بر ضرورت پیشگیری از گسترش چنین سناریویی اظهار داشت که ریشه تنش‌های امروز منطقه یک‌سری مشکلات حل‌نشده منطقه از جمله بحران فلسطین است.

او با اشاره به اظهارات جنجالی برخی مقامات رژیم صهیونیستی در طرح گزینه‌های واکنش به پاسخ تنبیهی ایران و نیز رویه ایالات متحده آمریکا گفت: من نقش سازنده‌ای از سوی ایالات متحده نمی‌بینم، زمان نشان خواهد داد که آیا آمریکا به‌دنبال تثبیت اوضاع است یا تشویش آن.

وزیران خارجه ایران و روسیه پیشتر گفت‌وگویی درباره وضعیت منطقه داشته‌اند که طی آن بر مواضع طرفین درقبال آتش‌بس فوری در غزه، حل و فصل فوری‌ترین مسائل انسانی و ایجاد شرایط پایدار برای مذاکرات منطبق با قطعنامه‌های سازمان ملل تأکید شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha