اعتراض نیکاراگوئه به «بی‌کفایتی» سازمان ملل در قبال وضعیت خاورمیانه

تهران- ایرنا- دولت نیکاراگوئه در واکنش به تحولات اخیر خاورمیانه، همزمان با یادآوری «حمله‌های وحشیانه» رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، «انفعال و بی‌کفایتی» سازمان ملل متحد را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، وزارت امور خارجه نیکاراگوئه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیکاراگوئه که همواره دنباله‌رو و وفادار به تقاضای اقدام در مورد بی‌عدالتی‌های آشکار، بربریت و نسل‌کشی است، هرگونه اعمال وحشیانه و نقض هنجارهای حقوق بین الملل و کنوانسیون‌هایی را که همه کشورها در نهادهای مختلف سازمان ملل متحد امضا کرده‌اند، را محکوم می‌کند.

دولت ماناگوآ همچنین «احترام به اساسی‌ترین فرهنگ همزیستی در هر جای دنیا» را خواستار شد.

دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوئه در بیانیه ای که پس از پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل صادر کرد «بی کفایتی و بی‌عملی سازمان ملل متحد» را زیر سؤال برد؛ رویکردی که به گفته این مقام نیکاراگوئه‌ای، این سازمان را «همدست در جنایت‌های نابهنجار علیه همه اشکال زندگی می‌کند».

در این راستا، مونکادا اظهار داشت که با توجه به این وضعیت، نیکاراگوئه از «نقش صیانت از قانون و صلح در میان جامعه بشری» دفاع می‌کند؛ «نقشی که باید توسط سازمان‌هایی که برای مطالبه قانون و مشروعیت در رفتار امپراتوری‌ها و سرسپردگان آن‌ها ایجاد شده‌اند، ایفا شوند؛ کسانی که نمی‌توانند بدون مجازات و خارج از کل نظام حقوقی بین‌المللی به فعالیت خود ادامه دهند».

به دنبال پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین واکنش نشان داده‌اند؛ دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد «در نتیجه نسل‌کشی در فلسطین و عملکرد غیرمسئولانه رژیم اسرائیل و همچنین انفعال سازمان ملل متحد، بی‌ثباتی در منطقه در هفته‌های اخیر تشدید شده است».

دولت کوبا نیز به تازگی، همزمان با هشدار نسبت به خطرهای ناشی از معافیت از مجازات رژیم صهیونیستی که محرک اقدامات این رژیم علیه کشورهای خاورمیانه با همدستی و حمایت آمریکا است، «ناتوانی» شورای امنیت سازمان ملل در دادن پاسخ قاطع به بمباران بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه را «کاتالیزور» واکنش تهران ارزیابی کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha