۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۳۳
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85439283
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه: جامعه بین‌المللی از تلاش فلسطین برای پیوستن به سازمان ملل حمایت کند

تهران-ایرنا- معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: مسکو از همه کشورهای جهان می‌خواهد که از درخواست فلسطین برای عضویت دائمی در سازمان ملل متحد حمایت کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، «دیمیتری پولیانسکی» در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: روسیه به طور کامل از طرح فلسطین برای تکرار درخواست خود برای عضویت کامل در سازمان ملل حمایت می‌کند.

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود: سرنوشت این درخواست به معیاری برای انسانیت و تمدن دنیای امروزی تبدیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که از درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل حمایت کند.

بر اساس این گزارش، فلسطین اکنون عضو ناظر در سازمان ملل متحد است. فلسطین در سال ۲۰۱۱ برای عضویت دائمی در این سازمان درخواست داده بود که این درخواست با مخالفت آمریکا رد شد.

فلسطین در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ارسال و درخواست کرد که بررسی درخواست خود برای پیوستن به این سازمان به عنوان یک عضو دائمی را از سر بگیرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، پنج عضو دائم و ۱۰ عضو غیردائم دارد. پنج عضو دائم شورای امنیت شامل روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و فرانسه می شوند که دارای حق وتو در این شورا هستند.

به گزارش ایرنا، وظیفه اصلی این شورا حفظ صلح و امنیت بین‌الملل است که با یکجانبه‌گرایی برخی از این اعضا، از ماموریت اصلی خود دور شده و در موارد متعددی ناکارآمد بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha