۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85435494
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

فیلم| تشییع نمادین کودکان غزه در راهپیمایی روز قدس مراغه

مراغه- ایرنا- راهپیمایی روز جهانی قدس در مراغه با دعای فرج آغاز شد، با تشییع نمادین کودکان غزه توسط اقشار مختلف مردم و به ویژه زنان و دختران ادامه یافت و با یک سخنرانی کوبنده و قرائت قطعنامه به پایان رسید.

به گزارش ایرنا نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه روز جمعه در سخنرانی پایانی این راهپیمایی بخشی از آیه ۱۲۰ سوره بقره را قرائت و بیان کرد: خداوند در این آیه خطاب به پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی».

تشییع نمادین کودکان غزه در راهپیمایی روز قدس مراغه
شمار بالای شهدای غزه نشانه مردم‌کشی و ضعف صهیونیست‌ها در رویارویی با حماس است

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی به تاریخچه شکل‌گیری رژیم جعلی اسراییل هم اشاره کرد و افزود: یهودیان را از مناطق مختلف دنیا به فلسطین جمع کردند و حتی زمین‌های مسلمانان را هم در برهه‌ای خریداری کردند تا زمینه اشغال فراهم شود.

وی ادامه داد: در فلسطین تا حدی جنایت و مظلوم‌کشی اتفاق افتاده است که به شمار نمی‌آید و تک‌تک آنها شرم بشریت و مسلمانان بی‌اعتنا به فلسطین محسوب می‌شود.

امام جمعه مراغه، جنایت‌های صهیونیست‌ها در «صبرا و شتیلا» را هم یادآوری کرد و افزود: جنایت و درندگی صهیونیست‌ها در صبرا و شتیلا به اوج رسید و نزدیک به سه‌هزار و ۵۰۰ نفر از آوارگان فلسطینی از ۱۶ تا ۱۸ سپتامبر ۱۹۸۲ (۲۵ تا ۲۷ شهریور ۱۳۶۱) قتل عام شدند.

آیت‌الله پورمحمدی، صهیونیست‌ها را حیوانات درنده خواند و اظهار کرد: بی‌کفایتی برخی از مسلمانان کار را به اینجا کشاند وگرنه جمعیت کشور جعلی اسراییل حتی به سه میلیون نفر هم نمی‌رسد و از جمعیت آذربایجان‌شرقی کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۲ میلیارد مسلمان روی زمین سکونت دارند، افزود: مسلمانان آزاده جهان این ذلت را قبول نخواهند کرد و نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام راحل به عنوان یک امر الهی، زمینه نابودی اسراییل را فراهم خواهد کرد.

فیلم| تشییع نمادین کودکان غزه در راهپیمایی روز قدس مراغه
آتش زدن پرچم آمریکا و اسراییل در راهپیمایی روز قدس مراغه

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: صهیونیست‌ها خانه‌های فلسطینی‌ها را تخریب کرده و شهرک‌سازی کرده‌اند و با همین تصور هم به جنوب لبنان آمده بودند.

آیت‌الله پورمحمدی مطالعه خاطره‌های شهید چمران در لبنان را توصیه کرد و افزود: در روستای «صالحیه» تمام اهالی روستا را در یک مکان جمع، و ۲۵۰ مرد را در مقابل زنان و کودکان اعدام کردند تا کودکان و زنان وحشت‌زده از جنوب لبنان مهاجرت کنند.

وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها به فکر تصرف محدوده‌ای وسیع شامل نیل تا فرات بودند اما در جنگ ۲۲ روزه غزه و ۳۳ روزه لبنان چنان شکست خوردند که به خواسته‌های فلسطین تن دادند.

وی ادامه داد: وقتی در ۱۵ مهرماه عملیات طوفان‌الاقصی آغاز شد، رژیم صهیونیستی که مدعی قدرت نظامی و اشراف اطلاعاتی بود، در دنیا رسوا، و با یک شکست اطلاعاتی بزرگ مواجه شد.

امام جمعه مراغه گفت: صهیونیست‌ها اعلام کرده بودند که حماس را نابود خواهند کرد اما امروز جبهه مقاومت با قدرت بیشتر در حال مبارزه است و از تجهیزات پیشرفته بهره می‌برد.

شمار شهدای مردم بی‌دفاع غزه نشانه پیروزی جبهه مقاومت است

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از ۱۵ مهرماه تا زمان حاضر بیش از ۳۲ هزار نفر در غزه شهید شده‌اند، تصریح کرد: این آمار نشانه پیروزی حماس است زیرا صهیونیست‌ها با نیروهای مقاومت نمی‌توانند روبرو شوند و به مردم‌کشی روی می‌آورند.

آیت‌الله پورمحمدی تاکید کرد: رژیم جعلی اسراییل به اذن الهی و طبق فرموده رهبری به زودی از بین خواهد رفت و با سیاست‌هایی که در پیش گرفته است، عمرش روز به روز کمتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها از نظر اقتصادی، اجتماعی و امنیتی با مشکل مواجه هستند، بیان کرد: حدود ۵۰۰ هزار صهیونیست خانه‌هایشان را در شهرک‌ها رها کرده و متواری شده‌اند و در هتل‌ها سکونت دارند.

وی با تاکید بر اینکه ضرب شصت حماس در طوفان‌الاقصی بی‌سابقه است، تصریح کرد: صهیونیست‌های متواری جرات نخواهند کرد به شهرک‌هایشان برگردند و این رژیم جعلی با مشکلات عدیده مواجه است.

امام جمعه مراغه افزود: امروز انزجار از رژیم صهیونیستی هم در افکار عمومی جهان راه افتاده و مردم آزادیخواه دنیا از مردم غزه حمایت می‌کنند؛ این ملت‌ها متوجه شده‌اند که غده سرطانی اسراییل باید از بین برود.

آیت‌الله پورمحمدی اضافه کرد: صهیونیست‌ها کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض کرده و مجروحان را در بیمارستان تیرباران می‌کنند؛ آنان حتی به مراکز دیپلماتیک هم حمله‌ور می‌شوند.

وی به حمله موشکی اخیر صهیونیست‌ها به کنسولگری کشورمان در سوریه و شهادت هفت نفر از مستشاران نظامی اشاره کرد و افزود: پس از آن چندین نفر هم به دست نوچه‌های اسراییل در داخل کشورمان شهید شدند.

مسلمانان شیر نفت را به روی اسراییل ببندند

امام جمعه مراغه با بیان اینکه حداقل وظیفه مسلمانان کمک سیاسی به غزه است، بیان کرد: کمک اقتصادی در حد توان هم یک وظیفه اسلامی و شرعی است و انتظار می‌رود تا دیگر کشورهای اسلامی شیر نفت را به روی اسراییل ببندند.

آیت‌الله پورمحمدی در پاسخ به برخی‌ افراد که می‌گویند چرا از غزه حمایت می‌کنیم هم اظهار کرد: ما در حقیقت از خودمان دفاع می‌کنیم زیرا هدف اصلی آنان جمهوری اسلامی است؛ ضمن اینکه دفاع از مسلمان یک وظیفه شرعی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: اگر لازم باشد با جان خودمان هم کمک می‌کنیم اما نه خودسرانه بلکه زمانی که فرمانده معظم کل قوا و ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه‌ای امر کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امام خامنه‌ای مصلحت‌اندیش هستند، بیان کرد: اگر ایشان صلاح دانستند، اطاعت خواهیم کرد؛ همانطور که مستشاران نظامی کشورمان با صلاح‌دید رهبری در عراق و سوریه حضور یافتند.

وی افزود: مردمی که عاشقانه در دفاع مقدس حضور داشتند، با عشق بیشتر به جنگ با استکبار جهانی می‌روند زیرا با کافران رودرو خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد که کشورمان وارد درگیری رودررو نشود اما این را هم بیان کرد که مردم از مسئولان انتظار دارند تا پاسخی محکم به صهیونیست‌ها بدهند تا از کرده خود پشیمان شوند.

امام جمعه مراغه تصریح کرد: کشورمان همانطور که در حمله به «عین‌الاسد» جواب آمریکا را داد، امروز هم باید جواب صهیونیست‌ها را بدهد و بی‌شک اراده، اراده حضرت آقاست.

به گزارش ایرنا در راهپیمایی روز قدس امسال این شهرستان مردم و به ویژه زنان و دختران، بغض و کینه خودشان نسبت به صهیونیست‌های کودک‌کش را فریاد کشیدند؛ دانش‌آموزان دختر دبستان «شریعت» هم با خواندن سرود «آوای غم‌انگیز غزه»، برای کودکان مظلوم غزه لالایی سردادند.

آتش زدن پرچم آمریکا و اسراییل و همچنین قرائت قطعنامه در میدان مصلی مراغه نیز پایان‌بخش یکی از راهپیمایی‌های پرشور و ضداستکباری مردم این شهرستان بود.

گفتنی است همزمان با راهپیمایی روز قدس مراغه، ایستاه نقاشی نیز به همت امدادگران هلال احمر شهرستان در میدان مصلی برپا شد و نوجوانان و جوانان شهرستان، تصاویری را برای همدردی با کودکان غزه نقاشی کردند.
فیلم| تشییع نمادین کودکان غزه در راهپیمایی روز قدس مراغه
ایستگاه نقاشی برای همدردی با مردم غزه

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha