۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85432934
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۸۱ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری دیدن کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در نوروز امسال ۸۱ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، موزه‌ها، مکان‌های گردشگری و طبیعی استان دیدن کردند.

علیرضا جیلان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در نوروز امسال ۴۶ هزار نفر در اقامتگاه‌های استان اسکان یافتند که نسبت به نوروز سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص علت کاهش گردشگران ورودی به استان در نوروز امسال، گفت: همزمان شدن ماه مبارک رمضان از یک سو و وضعیت آب و هوایی و اعلام وضعیت هشدار سطح قرمز هواشناسی سبب شد تا امسال گردشگر کمتری به استان سفر کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری افرود: پیش‌بینی می‌شود برای تعطیلات عید فطر و گرم‌تر شدن هوا، گردشگران ورودی به استان افزایش پیدا کنند.

جیلان در ادامه با اشاره به برپایی ۴۵ نوروزگاه در استان، تصریح کرد: در این طرح علاوه‌بر اجرای برنامه‌های فرهنگی، بازارچه‌های صنایع دستی نیز راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان تلاش شده تا در مکان‌های گردشگری استان مراسم‌های فرهنگی از جمله نمایش آثار مربوط به شهدا برگزار و در سه قلعه استان از جمله قلعه دزک سفره‌های افطاری برپا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تهیه و نصب اِلمان‌های نوروزی و سفره هفت‌سین در ورودی‌های هر یک از شهرهای استان نیز با رویکرد ماه مبارک رمضان انجام گرفت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت است.

این استان همچنین ۷۲۷ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد که شامل ۶۲۸ اثر غیرمنقول، پنج اثر منقول، ۷۸ اثر ناملموس و ۱۷ اثر طبیعی است که هر یک از این آثار جاذبه‌ای دیدنی برای دوستداران تاریخ و طبیعت‌گردی است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ روستای هدف گردشگری از مناطق ساحلی زاینده‌رود گرفته تا ارتفاعات زردکوه بختیاری است و هریک از روستاها در کنار طبیعت چهار فصل استان در تمامی ایام سال می‌تواند پذیرای گردشگران باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha