۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85406553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲ بازارچه نوروزی در چهارمحال و بختیاری آماده گشایش شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از آماده‌سازی ۲۲ بازارچه نوروزی در استان خبر داد و گفت: این بازارچه‌ها از ۲۷ اسفند تا ۱۵ فروردین میزبان مردم استان و مهمانان نوروزی است.

به گزارش ایرنا، علیرضا جیلان روز یکشنبه در نشست ستاد خدمات سفر که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد مسافران ورودی به استان پنج درصد افزایش یابد و ۵۵ درصد سفرها درون استانی و ۴۵ درصد برون استانی باشد.

وی با اشاره به عضویت ۲۷ دستگاه اجرایی در ستاد خدمات سفر استان، اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها انجام شده است و مشکلی در خصوص اسکان مسافر نخواهیم داشت.

پیش‌بینی بارش برای اسفند و فروردین

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: در اسفند و فروردین بارش‌هایی برای استان پیش‌بینی شده است که اگرچه بارش‌های بهاری متغییر است اما باید در خصوص آمادگی و خدمات‌رسانی به مسافران تدابیر لازم به کار گرفته شود.

معصومه نوروزی به آخرین وضعیت استان در خصوص بارش‌های سال آبی جاری نیز اشاره کرد و گفت: استان با کمبود ۱۵۴ میلیمتر بارش در صدر جدول از نظر کاهش بارش‌ها در کشور قرار دارد.

وی از افزایش میانگین ۲.۴ درجه‌ای دمای استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که در اسفندماه امسال دما در استان ۱.۸ سانتی‌گراد سردتر شده است.

آمادگی ۴۵۰ راهدار و تجهیز ۴۲ راهدارخانه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز از آمادگی ۴۵۰ نیروی راهدار و ۴۲ راهدارخانه در استان خبر داد و گفت: همچنین ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین برای خدمات رسانی در ایام نوروز تجهیز شده است.

روح‌الله غلامی افزود: ۲ دستگاه جرثقیل نیز در محور لردگان به بروجن مستقر می‌شود.

وی به ساماندهی مبلمان جاده‌ای در استان نیز اشاره کرد و گفت: سیستم روشنایی مسیرها و تونل‌ها اصلاح و لکه‌گیری و خط‌کشی معابر انجام و دستفروشان حاشیه محورها جمع‌آوری شده است.

نظارت ۸۰ تیم بازرسی بر بازار شب عید استان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از آمادگی ۸۰ تیم بازرسی برای نظارت بر بازار شب عید استان خبر داد و افزود: نظارت‌ بر اصناف در سه بخش انجام می‌شود و علاوه‌بر آن ۲۰ تیم بازرسی هم بر مجموعه‌های بین‌راهی نظارت می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: نظارت بر بازار شب عید از ۱۵ اسفند آغاز می‌شود و تا ۲۱ فروردین ادامه خواهد داشت.

سعید فلاح افزود: رسیدگی به پرونده‌های تخلف بازار شب عید خارج از نوبت بررسی می‌شود و نظارت‌های در ۲ نوبت صبح از ساعت ۹ تا یک و سی دقیقه و عصرها از ۱۵ تا ۱۹ و سی دقیقه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ۲ تیم گشت نیز به صورت سیار در تمامی نقاط استان مستقر و نظارت‌ها دنبال می‌شود

دستگاه‌های اجرایی ملزم به برقراری کشیک‌های نوروزی هستند

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان برای نوروز امسال موظف به کشیک‌های پاسخگو هستند و فهرست کشیک‌ها قبل از تعطیلات باید به استانداری ارائه شود.

فرشاد طهماسبی افزود: دریافت هرگونه وجه اضافی از سوی خانه‌مسافرها نیز ممنوع است و در این خصوص نیز باید نظارت‌های لازم انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست رییس جمعیت هلال احمر از آمادگی یک هزار و ۵۰۰ امدادگر و جوان داوطلب برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و رییس اورژانس ۱۱۵ نیز نیز از آمادگی ۵۸ پایگاه اورژانس و استقرار اورژانس در سه نقطه مسافرپذیر استان از جمله پل زمانخان سامان، میدان قمر بنی‌هاشم(ع) شهرکرد و سه راهی کوشکی خبر داد.

مسوول بسیج مستضعفین سپاه چهارمحال و بختیاری نیز از اعزام ۱۳۷ گروه جهادی در بخش‌های سلامتف عمرانی و فرهنگی به مناطق محروم استان در ایام نوروز خبر داد.

فرمانداران هریک از شهرستان‌های ۱۲ گانه استان نیز با ارائه آخرین فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته برای ایام نوروز به بیان نیازمندی‌های شهرستان خود پرداختند.

افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز از آماده‌سازی ۵۰ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در سطح استان خبر داد و گفت: در تابستان امسال ۳۵ هزار و ۴۹۹ مسافر در مدارس استان اسکان یافتند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha