۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۲۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85431087
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

هشت هزار متر اراضی ملی در رودبار گیلان رفع تصرف شد

۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۲۹
کد خبر: 85431087
هشت هزار متر اراضی ملی در رودبار گیلان رفع تصرف شد

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان از رفع تصرف بیش از هشت هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۵۲۲ میلیارد ریال در شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی عصر شنبه با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام میی کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی در ادامه از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط افرادی سودجو در یکی از روستاهای شهرستان رودبار و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: در خلال رسیدگی به این موضوع، ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در بازدید از زمین‌هایی مورد نظر مشخص شد، این افراد هشت هزار و ۳۲۹ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده‌اند، افزود: در این خصوص متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را ۵۲۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

جان باختن ۲ شهروند کرجی در لاهیجان

به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان گفت: ۲ مرد اهل شهرستان کرج به علت گازگرفتگی در یکی از روستاهای لاهیجان جان‌ باختند.

سرهنگ حمید محمدی نسب اظهار کرد: در پی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر فوت مشکوک ۲ نفر در روستای تازه‌آباد کردکوه، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: پس از حضور پلیس در آدرس اعلامی و بررسی ها صورت گرفته، مشخص شد این ۲مرد ۲۸ و ۵۵ ساله اهل کرج به شهرستان لاهیجان سفر کرده بودند که به علت روشن کردن ذغال داخل چادر مسافرتی دچار گاز گرفتگی شده و فوت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان در پایان با اشاره به اینکه اقدامات قانونی در این خصوص در حال انجام است، تاکید کرد: مردم باید در این ایام نکات ایمنی را بیش از پیش رعایت کرده تا شاهد اینگونه حوادث ناگوار نباشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha