۴۹ هزار نفر از جاذبه های گردشگری ساوه بازدید کردند

ساوه - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه گفت: ۴۹ هزار نفر در تعطیلات نوروزی از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

رضا ایاز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این بازدیدها از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پنجم فرودین امسال روی داده است اظهار کرد: در این مدت بازدید از ابنیه تاریخی از جمله مسجد جامع تاریخی، سایت تاریخی آوه، قیزقلعه و موزه مردم شناسی هشت هزار و ۷۹ نفر و بقعه های متبرکه از جمله امامزاده سید اسحاق (ع) ، امام زاده‌ سید حسین (ع) ، سید بشیر (ع) و بقعه پیغمبر اشمییل (ع) ۱۶ هزار و ۹۱۸ مورد گزارش شده است.

وی یادآور شد: همچنین تعداد بازدیدهای ثبت شده از جاذبه های تفریحی و بازارچه های صنایع دستی ۱۴ هزار و ۱۹۲ نفر و روستاهای هدف گردشگری نیز هشت هزار و ۶۲۹ نفر است.

رضا ایاز گفت: در این مدت میزان اقامت مسافران نیز ۱۹ هزار و ۲۱۸ نفر ثبت شده که شامل ۹۰۰ نفر در هتل ها، یک هزار و ۱۴۰۰ نفر در مدارس و ۱۶ هزار و ۹۱۸ نفر نیز در زائرسراها است.

حدود ۴۳۰ اثر تاریخی و گردشگری در ساوه وجود دارد که ۱۳۰ اثر از این تعداد تاکنون به ثبت ملی و یک مورد تیز به ثبت جهانی رسیده است که مهمترین آنها مسجد هزار ساله جامع ساوه، قیزقلعه، چهارسوق، بازار تاریخی ساوه، عمارت حاکم، کاروانسرا و سایت تاریخی شهر آوه، امامزادگان و بقاع متبرکه و مناطق گردشگری متعددی نظیر روستاهای کوهپایه و نیز بخش نوبران است.

کاروانسرای باغ شیخ تنها اثر ثبت جهانی ساوه است.

محور گردشگری روستای یولاق، سنگستان نوبران، روستای بالقلو و مجموعه بوم‌گردی روستای خانقاه نوبران و برخی دیگر از روستاهای مقصد گردشگری از جمله ظرفیت‌های شهرستان ساوه برای ارایه به گردشگران نوروزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha