بازگشت زمستان به آذربایجان شرقی و کاهش هفت درجه ای دما در تبریز

تبریز - ایرنا - رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش برف در برخی مناطق استان گفت: دمای هوای تبریز در زمان حاضر هفت درجه نسبت به زمان مشابه دیروز کاهش یافته است.

محمد امیدفر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: سامانه بارشی از شب گذشته وارد استان شده است و روز چهارشنبه از شدت فعالیت آن کاسته می شود.

وی با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته (۱۰ صبح دیروز تا ۱۰ صبح امروز) بیشترین بارندگی در مرند با ۲۲.۲ میلیمتر ثبت شده است، ادامه داد: از فردا سه شنبه شدت وزش باد نیز در استان افزایش می یابد اما تغییرات قابل ملاحظه ای در دمای استان روی نخواهد داد.

امیدفر به گرم ترین و سردترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: میانه با ۲۰ درجه بالای صفر گرم ترین و ورزقان و بستان آباد با صفر درجه سردترین شهرهای استان بودند.

وی دمای فعلی تبریز را سه درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: دمای تبریز دیروز در همین ساعت ۱۰ درجه بالای صفر بود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، خواستار احتیاط در ترددهای جاده ای و مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha