بانوان استان سمنان در اهدای خون ۶ درصد مشارکت دارند

سمنان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان سمنان با دعوت از بانوان برای انجام کار خداپسندانه اهدای خون، گفت: فقط ۶ و چهار دهم درصد از جمعیت اهداکنندگان خون در این استان را بانوان تشکیل می‌دهند.

محسن طاهریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۳ و ۶ دهم درصد از اهداکنندگان خون در استان سمنان را آقایان تشکیل می‌دهند و انتظار می‌رود مشارکت بانوان در اهدای خون افزایش یابد.

وی ادامه داد: پایین بودن میانگین مشارکت بانوان در اهدای خون مختص استان سمنان نیست و این موضوع در نقاط مختلف کشور مطرح است و افزایش مشارکت بانوان نیازمند فرهنگسازی است.

این مسوول اظهار کرد: مطالعه‌های گسترده در ایران و سایر کشورهای جهان نشان می‌دهد به دلیل گرایش کمتر بانوان به رفتارهای پرخطر و توجه بیشتر به داشتن زندگی سالم، خون اهدایی آنان از سالم‌ترین منابع خونی است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها با تلاش بیش از پیش در زمینه فرهنگ‌سازی و ترغیب بانوان به اهدای خون نقش ایفا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه بانوان همواره در عرصه‌های مختلف مشارکت فعال دارند و حماسه‌آفرین هستند، ادامه داد: اهدای خون برابر با نجات یک انسان است و ضرورت دارد بانوان از اقدام خداپسندانه اهدای خون غافل نشوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داوطلبان اهدای خون با حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن می‌توانند به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند. چهار پایگاه اهدای خون در استان سمنان در ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۰ تا ۲۳ برای خون‌گیری از متقاضیان فعال است.

آزمایش‌هایی از جمله هپاتیت بی و سی، ایدز و بیماری‌های مقاربتی از خون‌های اهدایی به عمل می‌آید و خون اهدایی برای افراد نیازمند در عمل های جراحی، درمان مجروحان تصادف، زایمان، برای تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha