۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۱۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85422116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۵ سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در کردستان فعالیت دارند

سنندج- ایرنا- معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: بیش از ۵۵ سازمان مردم نهاد دارای مجوز در حوزه جوانان در استان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، مجید آوج روز دوشنبه در چهارمین نشست فصلی این معاونت با سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان اظهار کرد: از زمان ادغام ۲ سازمان جوانان و تربیت بدنی تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۸۴ مجوز سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان صادر شده که از این آمار در حدود ۵۵ مجوز دارای اعتبار است.

وی اقزود: تعدادی از این سمن‌ها نیز یا از سن جوانی خارج شده و یا حوزه فعالیت خود را تغییر داده اند و ۱۶ سمن در طول امسال اعتبارنامه دریافت و فعالیت خود را در زمینه مشخص آغاز کرده اند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان در خصوص فعالیت اداره مشارکت‌های اجتماعی این معاونت گفت: تمام تلاش ما تمرکز و ورود اساسی به مسائل و مشکلات اجتماعی بوده و قرار براین است که اگر برنامه ای اجرای می شود، اثرگذاری و بازخورد مناسب آن نیز در میان جوانان و جامعه درنظر گرفته شود.

آوج ادامه داد: در این راستا نیز در مجموعه معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه های مختلف ایجاد شده که هرکدام بر موضوعات خاصی تمرکز دارند.

وی اضافه کرد: این شبکه سازی ها نیز به استان ها تعمیم داده شده و خوشبختانه دبیران استانی این شبکه ها نیز در کردستان مشخص شده اند و رویکرد این معاونت در سال آینده سوق دادن جوانان به سمت موضوعات تخصصی با اهمیت دادن به احصا نتیجه خواهد بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: در قالب گفت و شنود مسائل و موضوعات حوزه جوانان در طول امسال بیش از هشت نشست برگزار شده که با برنامه‌ریزی های صورت گرفته و همکاری مسئولان استان این تعداد در سال آینده به ۱۲ نشست افزایش پیدا خواهد کرد و در هر ماه با یک موضوع خاص با جوانان به گفتگو خواهیم پرداخت.

آوج ️به صدور ۱۳ مجوز مرکز مشاوره جوانان در امر ازدواج توسط معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در استان اشاره و اظهار کرد: از این تعداد سه مورد در سال ۱۴۰۲ انجام گرفته است.

وی با اشاره به صدور مجوز اولین مرکز تخصصی همسان گزینی در استان و در شهر مریوان، گفت: تلاش خواهد شد این تعداد در سال آینده افزایش پیدا کند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان اضافه کرد: ۱۸۰ کارگاه آموزشی با موضوعات جوانان و ازدواج آسان و پایدار و مشکلات جوانان در این حوزه در سراسر استان برگزار شد و در حدود ۲ هزار نفر مشاوره شغلی رایگان دریافت کرده اند.

وی پیگیری پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج های جوان استان را یکی دیگر از فعالیت های این معاونت عنوان کرد و افزود: در طول امسال بیش از ۷۵ درصد تسهیلات ازدواج جوانان کردستانی پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha