۱۲ گشت نوروزی برای حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد - ایرنا - مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت حفظ کاربری زمین های کشاورزی گفت: ۱۲ گشت نوروزی برای جلوگیری از هرگونه ساخت و سازی غیرمجاز در این زمین‌های استان فعال شده است.

به گزارش ایرنا، رستم ولی‌پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران هدف از راه‌اندازی گشت‌های نوروزی را صیانت از کاربری اراضی کشاورزی، جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی، تلاش برای تحکیم منافع ملی و اقتدار امنیت غذایی کشور عنوان کرد.

وی اظهار داشت: مردم باید بدانند زمین‌های کشاورزی متعلق به همه نسل‌ها است و همه در حفظ و حراست از آن‌ها سهیم هستند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: گشت‌های نوروزی حفظ کاربری اراضی کشاورزی در نوروز ۱۴۰۲ موفق به کشف بیش از ۶۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در استان شدند.

ولی‌پور ادامه داد: متخلفان به مراجع ذیربط معرفی، احکام قضایی در خصوص آن‌ها اجرا و ساخت و سازها تخریب و به حالت سابق برگشت داده شد.

وی تاکید کرد: با توجه به قانون حفاظت و حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی این مدیریت با چشمانی باز و رصد تمامی عرصه‌ها از سوی گشت‌های نوروزی و سامانه ۱۳۱ با هرگونه اقدام در خصوص تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی اراضی برخورد جدی و قاطع می‌کند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: هرگونه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مستلزم دریافت مجوز های لازم از دستگاه‌های مسوول است.

وی همچنین از مردم خواست به هرگونه شایعه در خصوص تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی توجه نکنند و مراقبت کنند که در صورت بی‌توجهی با برخورد قانونی روبه رو می‌شوند.

ولی‌پور تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی را از طریق سامانه هوشمند ۱۳۱ گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha