۱۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها از سوی گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی و تعداد ۲۰ فقره قلع و قمع در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ نیز اجرا شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ یوسف باقری روز چهارشنبه در خصوص اجرای طرح گشت نوروزی با موضوع حفاظت از اراضی کشاورزی اعلام کرد: ۱۲ گشت ویژه نوروزی از ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تغییر کاربری غیرمجاز ،چهار هزار و ۶۵۰ کیلومترمربع از اراضی باغی و زراعی چهارمحال و بختیاری را با هدف جلوگیری از زمین خواری و تغییر کاربری غیرمجاز پایش کردند.

وی اظهار داشت: براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌ وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به تاثیر غیرقابل جبران تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی که منجر به به خطرافتادن امنیت غذایی کشور می‌شود مشارکت و نظارت همگانی برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده سودجویان ضروری است.

وی از شهرندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

باقری یادآور شد: گشت‌های نوروزی حفظ کاربری اراضی کشاورزی در نوروز ۱۴۰۲ موفق به کشف بیش از ۶۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در استان شدند.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha