رسیدگی به ۱۳۷ پرونده قصور پزشکی در آذربایجان شرقی
عکس تزئینی

تبریز- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در یازده ماهه امسال به ۱۳۷ مورد پرونده قصور پزشکی در کمیسیون پزشکی این اداره کل رسیدگی شد و بیشترین پرونده ها مربوط به دندانپزشکی، دندانساز تجربی، سایر گروه های پزشکی مانند زیبایی و آرایشی، پرستاری، جراحی عمومی، جراحی زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی و جراحی ارتوپدی است.

«مهرداد ستاره»، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این استان از نظر فراوانی تعداد پرونده های قصور پزشکی کمیسیون پزشکی نوبت اول در رتبه دوم کشور و در تعداد پرونده های کمیسیون پزشکی نوبت دوم در رتبه سوم قرار دارد.

وی اظهار کرد: برای ۶۳ درصد از پرونده های مربوط به کمیسیون های قصور پزشکی نوبت اول رای محکومیت و برای ۳۷ درصد رای تبرئه صادر شده است و در پرونده های قصور پزشکی کمیسیون های نوبت دوم، ۵۶ درصد محکوم و ۴۴ درصد تبرئه شده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پرونده های قصور پزشکی استان های زنجان، اردبیل و آذربایجان غربی نیز در کمیسیون پزشکی این اداره کل رسیدگی می شود، گفت: این استان قطب کمیسیون های پزشکی شمالغرب کشور است.

آذربایجان‌شرقی از نظر نزاع و دعوا در رده دوم کشور قرار دارد

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان از نظر تعداد مراجعان نزاع و دعوا به پزشکی قانونی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رده دوم کشور قرار دارد.

ستاره با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا اول اسفند، ۳۶ هزار و ۸۱ نفر به علت نزاع و دعوا به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند، افزود: از این تعداد ۲۵ هزار و ۵۱۸ نفر مرد و ۱۰ هزار و ۵۶۳ نفر زن هستند.

وی اظهار کرد: تعداد مراجعان نزاع به پزشکی قانونی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۵ هزار و ۹۸۹ مورد بود تغییر محسوسی نداشته و سه دهم درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فراوانی تعداد نزاع ها و مراجعان به پزشکی قانونی سال جاری، در سال بعد مشخص می شود، گفت: آذربایجان شرقی در زمینه نزاع و دعوا در سال ۱۴۰۱ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بعد از اردبیل در رتبه دوم قرار دارد و همدان، زنجان و گیلان نیز رده های سوم تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.

ستاره، ادامه داد: این استان از نظر فراوانی در تعداد مراجعان منازعه به پزشکی قانونی بعد از تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رده چهارم قرار دارد و بیشترین مراجعان این حوادث به پزشکی قانونی ۲۰ تا ۴۰ ساله هستند.

آذربایجان‌شرقی از نظر نزاع و دعوا در رده دوم کشور قرار دارد
مهرداد ستاره، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی

آذربایجان شرقی در تعداد مراجعان معاینات بالینی به پزشکی قانونی در رده پنجم قرار دارد

ستاره، ادامه داد: در ۱۱ ماه سال جاری ۹۳ هزار و ۱۶۴ نفر در استان برای معاینات سرپایی و بالینی به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۸۶ هزار و ۶۴۰ نفر بود، هشت درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از تعداد مراجعان بالینی در سال جاری ۲۸ هزار و ۵۸۴ نفر زن و ۶۴ هزار و ۵۸۰ نفر مرد هستند، یادآور شد: ۳۰ درصد مراجعان در تابستان، ۲۶ درصد در بهار، ۲۸ درصد در پاییز و ۱۶ درصد در دی و بهمن به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند.

ستاره، افزود: این استان از نظر فراوانی معاینات بالینی در سال ۱۴۰۱ بعد از استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و فارس در رده پنجم و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رده ۱۶ کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha