فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی ۲۶ درصد افزایش یافت

تبریز - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۱۱ ماه امسال تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی درون شهری در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد یافت.

به گزارش ایرنا، «مهرداد ستاره» روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در این بازه زمانی ۲۳۶ نفر در اثر تصافات رانندگی درون شهری در این استان فوت کردند که تعداد فوتی های ناشی از این حوادث در ۱۱ ماه سال گذشته ۱۸۸ نفر بود.

وی با بیان اینکه ۱۲۵ نفر معادل ۵۳ درصد از فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی درون شهری استان ساکن تبریز بودند، اظهار کرد: مراغه با ۲۴ نفر و بناب با ۱۵ فوتی در رده های دوم و سوم فوتی های این حوادث قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی ۵۹۷ نفر نیز در تصادفات برون شهری استان فوت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۴۷ نفر بود، ۹ درصد رشد نشان می دهد.

ستاره، تعداد فوتی های ناشی از تصادفات جاده های روستایی تا اسفند امسال را ۶۵ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تعداد فوتی های این حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۱ نفر بود، ۲۷ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: از مجموع فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی برون شهری و جاده های روستایی استان، تبریز با ۱۰۷ نفر در رده اول و شهرهای مرند با ۷۹ و اهر با ۵۶ فوتی در رده دوم و سوم قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی ۲۶ نفر نیز در سایر راه های استان فوت کرده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۴ نفر بود، ۲۴ درصد کاهش نشان می دهد.

ستاره، با اشاره به اینکه فراوانی تعداد فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی سال جاری، در سال بعد مشخص می شود، افزود: آذربایجان شرقی از نظر فراوانی در تعداد فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی در سال ۱۴۰۱ در رده هشتم و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رتبه ۲۴ قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تا ساعت ۹ صبح امروز تعداد فوتی های ناشی از ایام نوروز ۱۴۰۳ و انفجار ترقه های در حال ساخت در بناب یک نفر گزارش شده است و آمار نهایی تا سه روز آینده مشخص می شود، اظهار کرد: تعداد فوتی های ایام نوروز سال گذشته هفت نفر و نوروز سال ۱۴۰۱ نیز ۶ نفر گزارش شده است.

فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی ۲۶ درصد افزایش یافت

فوتی های ناشی از حوادث کار در آذربایجان شرقی ۲۹ درصد افزایش یافته است

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در ۱۱ ماه سال جاری ۹۰ نفر (مرد) در اثر حوادث کار در استان فوت کرده اند، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۷۰ نفر بود، ۲۹ درصد رشد یافته است.

ستاره، ادامه داد: آذربایجان شرقی از نظر فراوانی در تعداد فوتی های ناشی از کار در سال ۱۴۰۱ در رده هشتم و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رده شانزدهم قرار دارد.

وی اظهار کرد: ۵۲ درصد از فوتی های ناشی از حوادث کار در سال جاری در اثر سقوط از بلندی، ۲۰ درصد در اثر برخورد با اجسام سخت، ۱۳ درصد در اثر برق گرفتگی، ۶ درصد در اثر سوختگی، پنج درصد در اثر غرق شدگی و چهار درصد در اثر خفگی بوده و تبریز با ۵۰ نفر در رده اول و شهرهای مرند با هشت نفر و شبستر با پنج نفر در رده های دوم و سوم قرار دارند.

قاتل آرام جان ۴۴ نفر را در آذربایجان شرقی گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: گاز مونوکسید کربن (قاتل آرام) در ۱۱ ماه امسال جان ۴۴ نفر از هم استانی ها را گرفت که از این ۱۴ نفر زن و ۳۰ نفر مرد هستند.

ستاره، افزود: تعداد فوتی های ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۴ مورد بود، ۱۹ درصد کاهش یافته است.

وی یادآور شد: آذربایجان شرقی از نظر فراوانی فوتی های ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در سال ۱۴۰۱ در رتبه چهارم کشور و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رتبه هشتم قرار دارد.

فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی ۲۶ درصد افزایش یافت

پنج زن و ۳۷ مرد در آذربایجان شرقی در اثر برق گرفتگی و غرق شدگی جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۱۱ ماه سال جاری ۲۲ نفر در این استان در اثر برق گرفتگی فوت کرده اند که از این تعداد یک نفر زن و ۲۱ نفر مرد هستند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۶ نفر بود، ۳۸ درصد افزایش یافته است.

ستاره، ادامه داد: آذربایجان شرقی از نظر فراوانی تعداد فوتی های ناشی از برق گرفتگی در سال ۱۴۰۱ در رده ۱۵ و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رده ۲۹ کشور قرار دارد.

وی اظهار کرد: در سال جاری ۲۰ نفر شامل چهار زن و ۱۶ مرد نیز در اثر غرق شدگی فوت کرده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۳ نفر بود، ۱۳ درصد کاهش یافته است و این استان از نظر فراوانی تعداد فوت شدگان در اثر این حوادث در رده ۱۵ و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رده ۲۷ کشور قرار دارد.

۹۲۴ نفر در آذربایجان شرقی در اثر حوادث فوت کردند

ستاره، ادامه داد: در ۱۱ ماه سال جاری مجموع فوتی های ناشی از حوادث در این استان ۹۲۴ نفر است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۸۲۰ نفر بود، ۱۳ درصد افزایش نشان می دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha