استاندار:کمیسیون‌های اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری به رفع مشکلات کمک می‌کند

شهرکرد_ ایرنا_ استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در سرعت‌بخشی به رفع مشکلات و رونق در حوزه‌های مختلف این استان تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری شامگاه چهارشنبه در دوازدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: قرارگرفتن استان در مسیر توسعه به‌علت وحدت، همدلی، انسجام و فاصله از نگاه‌های شخصی است.
وی افزود: تعامل بین مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری با فعالان بخش خصوصی و مسئولان ملی در تسریع روند توسعه استان اثرگذار است.
حیدری تصریح کرد: فراهم کردن فضا و محیط کسب‌وکار برای سرمایه‌گذاران و نیروی کار یکی از مهم‌ترین راه‌های تسریع برای پیشرفت و توسعه به‌شمار می‌رود.
وی یادآور شد: بهبود فضای کسب‌وکار از مهم‌ترین رسالت‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به‌ویژه هم‌استانی‌های مقیم کشورهای خارجی بهره‌گیری شود تا بتوان به شاخص‌های توسعه و پیشرفت دست پیدا کرد.
وی گفت: تربیت نیروی کار ماهر و متخصص با همکاری دانشگاه و اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گیرد.
حیدری تاکید کرد: جلوگیری از خام‌فروشی تولیدات و محصولات چهارمحال و بختیاری به‌طور خاص در دستور کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باشد.
وی افزود: توسعه بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها با هدف عرضه کالا از تولید به مصرف، کاهش هزینه‌ها، حذف دلالان و واسطه‌ها به افزایش رفاه عمومی و ارتقای رضایت‌مندی مردم کمک می‌کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در گام بعدی حمایت از فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی یادآور شد: تشکیل کارگروه تخصصی گردشگری چهارمحال و بختیاری با دبیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌منظور رونق در صنعت گردشگری دنبال و عملیاتی شود.
حیدری اظهار داشت: کارگروه کشاورزی و دامپروری چهارمحال و بختیاری به‌منظور راه‌اندازی مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ها در تمامی شهرهای استان تشکیل و مصوبه‌های آن با دقت دنبال شود.
وی گفت: تشکیل کارگروه صنعت کاهش مشکلات موجود را در دستور کار قرار دهید و تحول جدی در حوزه صادرات غیرنفتی ایجاد شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی را ضروری اعلام و تاکید کرد: پیوند بخش خصوصی و دانشگاه به‌طور خاص پیگیری و عملیاتی شود.
وی افزود: در مدت فعالیت دولت سیزدهم برای تأمین آب پایدار، توسعه زیرساخت‌ها، راه‌آهن گام‌های اساسی برداشته شد.
حیدری تصریح کرد: کنترل بازار چهارمحال و بختیاری به‌طور خاص در دستور کار مسئولان استان مرتبط باشد و در این راستا باید نظارت کافی شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری آخرین وضعیت حوزه اقتصادی زیرمجموعه خود را تشریح کردند.
چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha