اتراچالی: ما حسن یزدانی نیستیم/ جوانگرایی برای تیم ملی کبدی جواب نداد

تهران- ایرنا- کاپیتان تیم ملی کبدی ایران گفت: باید تیم منسجمی داشته باشیم. ورزش تیمی مثل کشتی نیست تا یک نفر انفرادی برود روی تشک و ستاره شود. حسن یزدانی به کار تیمی نیازی ندارد و ما هم یزدانی نیستیم و او اگر از پس خودش بربیاید قهرمان می‌شود.

فاضل اتراچالی در گفت‌وگو با ایرنا درباره سالی که بر کبدی ایران گذشت، اظهار کرد: یکسال خوبی را در لیگ هند سپری کردم و تیم انتهای جدول را تا بالای جدول آوردم و تا مرحله نیمه نهایی با این تیم پیش رفتم و از آن لحاظ پیشرفت داشتم. برای کبدی ایران هم یک سری بدشانسی‌ها پیش آمد اما در کل خوب بود.

وی افزود: دو تیم ملی زنان و مردان کبدی ایران توانستند به قهرمانی در بازی‌های آسیایی برسند و هرچند طلای ما تبدیل به نقره و برنز در هانگژو شد و می‌توانستیم خیلی بهتر از این باشیم. در کل به خاطر اینکه کبدی ایران چند سالی به دلیل کرونا در خواب بود، سال ۱۴۰۲ برای کبدی این رشته بد نبود.

در ۱۴۰۲ خیلی اذیت شدیم

لژیونر کبدی عنوان کرد: تیم ملی کبدی خوب بود اما مانند سال‌های قبل خوب نبود و ما خیلی در ۱۴۰۲ اذیت شدیم اما از روند کبدی در سال گذشته راضی بودم. نقاط ضعف کبدی ایران هم در سال‌های قبلی اینگونه بود که خیلی تورنمنت نداشتیم و اما الان بهتر شده است و امسال در تقویم مسابقات بیشتری داریم و مسابقات جهانی و داخل سالن آسیا برگزار می‌شود. این روند خوب است و ورزشکار به دنبال این است تا مسابقات برگزار شود و شرایط خوبی را تجربه کند.

می‌خواهم چند ماه استراحت کنم

وی یادآور شد: برنامه من برای سال آینده این است که چند ماه استراحت کنم و در تورنمنت‌های داخلی شرکت نکنم تا ۶ ماه دیگر دوباره در لیگ ستارگان هند حضور یابم.

  اتراچالی: ما حسن یزدانی نیستیم/ جوانگرایی برای تیم ملی کبدی جواب نداد

از لحاظ دفاعی در هانگژو ضعیف بودیم

اتراچالی با اشاره به اینکه جوانگرایی برای تیم ملی امسال در بازی های آسیایی جواب نداد، خاطرنشان کرد: هرچند تیم ملی کبدی پیشرفت کرده بود اما ما یک سری پسرفت‌ها از لحاظ دفاع داشتیم و اگر در بازی‌های آسیایی قبلی دفاع ما ۸۰ بود در این دوره دفاع تیم ملی کبدی ۲۰ بود و خیلی ضعیف‌تر شده بودیم اما نسبت به بازی‌های آسیایی قبلی از لحاظ تهاجمی پیشرفت کردیم.

علاقه‌ای به سرمربیگری تیم ملی ایران ندارم

وی تاکید کرد: به سرمربیگری تیم ملی کبدی ایران علاقه‌ای ندارم و نسبت به سختی‌ها و حواشی که دارد فعلا نمی‌خواهم وارد این حواشی و کشمکش‌ها شوم. چند سال است که پیشنهاد مربیگری در هند برای تیم‌های پایه و بزرگسال دارم و همواره به من می‌گویند کبدی را کنار گذاشتید، مربی شوید اما اگر بخواهم یک روزی مربی شوم، سرمربیگری هند را می‌پذیرم.

لژیونر کبدی ایران ادامه داد: دوست دارم ابتدا از تیم‌های باشگاهی آنجا شروع کنم زیرا خیلی حرفه‌ای‌تر هستند و بعد به سراغ تیم ملی بروم. برای سرمربی شدن یک سری شرایط لازم است و نباید دغدغه لباس، مشکلات مالی و خورد و خوراک بچه‌ها را داشته باشید و هند از این جهت بهتر است.

در ۱۴۰۲ پیشرفت مدالی نداشتیم

وی اظهار کرد: ما در ۱۴۰۱ قهرمان جوانان جهان و در بازی‌های آسیایی در بخش زنان و مردان قهرمان شدیم و از نظر مدالی در ۱۴۰۲ پیشرفت آنچنانی نداشتیم. با اینکه جوانان را در ترکیب تیم ملی کبدی قرار دادند، نتوانستند نتیجه خوبی بگیرند. ما باید برابر هند طلا می‌گرفتیم و یک موقعیت خوب را از دست دادیم. اگر بیشتر روی دفاع کار می‌کردیم به طلا می‌رسیدیم.

اتراچالی اضافه کرد: اگر در سال آینده کبدی ایران بخواهد پیشرفت کند باید بازیکنان جوان در تورنمنت‌های بیشتری حضور یابند. لیگ برتر ما با ۵ تیم برگزار شد و باید رونق بگیرد. وقتی در لیگ ۱۰ یا ۱۵ تیم حضور یابند نخبه‌های بیشتری در لیگ شناسایی می‌شوند. یکی از دلایل موفقیت هندی‌ها این است که حداقل سالی ۱۰ تا ۱۵ تورنمنت شرکت می‌کنند. لیگ اصلی پرو کبدی هند تمام شده است و بازیکنان آن دوباره در تورنمنت‌های استانی و ایالتی شرکت می‌کنند. اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید حداقل سالی دو تورنمنت و مسابقات لیگ برتر و قهرمانی کشور داشته باشیم.

  اتراچالی: ما حسن یزدانی نیستیم/ جوانگرایی برای تیم ملی کبدی جواب نداد

حسن یزدانی به کار تیمی نیازی ندارد

وی خاطرنشان کرد: باید تیم منسجمی داشته باشیم. ورزش تیمی مثل کشتی نیست تا یک نفر انفرادی برود روی تشک و ستاره شود. حسن یزدانی به کار تیمی نیازی ندارد و اگر از پس خودش بربیاید قهرمان می‌شود اما ورزش تیمی این است که اگر هفت نفریم و چهار ستاره در زمین باشد و سه نفر دیگر نتوانند کار کنند، تیم نمی‌تواند نتیجه بگیرد.

بدن‌ها را قوی کردند و ما طلا را باختیم

کاپیتان تیم ملی کبدی گفت: در این دوره از بازی‌های آسیایی کار تیمی ما ضعیف بود. ۸۰ درصد کارمان را روی بدن‌سازی گذاشته بودیم. از نظر من بدنسازی مهم است اما این کار اشتباه است و تنها ۵۰ درصد اهمیت دارد. همدلی تیمی مهم است و در بازی‌های آسیایی جاکارتا همه گفتند از لحاظ بدن سازی طلا گرفتیم اما من که کاپیتان تیم بودم گفتم که به دلیل یکدلی طلا گرفتیم. همه گفتند بدن‌های ما در جاکارتا کم نیاورد و به همین دلیل قهرمان شدیم و بدن‌ها را قوی کردند و حسابی ما را اذیت کردند و تیم یکدل نبود و نتیجه هم از دست دادن طلا بود. در جاکارتا تیم هند سه برابر هانگژو قوی‌تر بود اما ما در این دوره نتوانستیم از پس آن بربیاییم چون ما خیلی خوب نبودیم و می‌توانستیم بهتر شویم. یک سری مشکلات فنی بود و حالا شاید دیگران از من ایراد بگیرند. ایران اگر یک تیم همدل داشته باشد می‌تواند از پس هر تیمی بربیاید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha