رئیس دادگستری خلخال: اهلیت سرمایه‌گذاران قبل از واگذاری اراضی ملی بررسی شود

اردبیل-ایرنا- رئیس دادگستری شهرستان خلخال خواستار توجه و دقت مسئولین در واگذاری اراضی ملی به سرمایه گذاران شد و گفت: برخی از سرمایه‌گذاران فقط با قصد تصرف اراضی ملی وارد میدان می‌شوند و باید قبل از هرگونه واگذاری اراضی ملی، اهلیت این افراد به دقت بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش جعفری روز یکشنبه در آیین گرامی داشت هفته منابع طبیعی در دادگستری خلخال اظهار کرد: در صورت استفاده از ظرفیت خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توان به افزایش سطح حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی بیش از پیش امیدوار شد.

وی اظهار داشت: خبرنگاران با انتشار اخبار مرتبط با منابع طبیعی، در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی و جلوگیری از حیف و میل بیت المال نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کنند.

رئیس دادگستری خلخال با تقدیر از تلاش دو خبرنگار این شهرستان، بهرام نقی‌زاده و سید مصطفی مرادخانی در کمک به حفظ اراضی ملی و جلوگیری از حیف میل بیت المال، خواستار اهتمام بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای انجام وظایف ذاتی خود در صیانت از بیت‌المال شد.

رئیس دادگستری خلخال: اهلیت سرمایه‌گذاران قبل از واگذاری اراضی ملی بررسی شود

جعفری با توصیه به مسئولین شهرستان جهت دقت بیشتر در واگذاری اراضی ملی به سرمایه‌گذاران متقاضی طرح‌های مختلف و به ظاهر اشتغال‌زا در منطقه افزود: برخی از سرمایه‌گذاران فقط با نیت و قصد تصرف اراضی ملی وارد میدان می‌شوند که باید قبل از هرگونه واگذاری اراضی ملی به این افراد در اهلیت آنها بسیار دقت شود.

وی با بیان اینکه کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری نقش مهمی در حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دارند، بر لزوم حل مشکل کمبود نیروی انسانی در اداره منابع طبیعی خلخال تاکید کرد.

مشکلات معیشتی منجر به افزایش تخلفات مربوط به قطع درختان جنگلی شده است

رئیس دادگستری خلخال اضافه کرد: افزایش قیمت چوب و همچنین افزایش مشکلات معیشتی، موجب افزایش تخلفات مربوط به قطع درختان جنگلی توسط افراد سودجو و فرصت طلب شده که انتظار می‌رود با فرهنگ سازی در بین مردم از ادامه این روند خطرناک جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز حفظ منابع ملی منابع طبیعی را از اهم وظایف قانونی و شرعی مردم اعلام کرد و گفت: واقعیت این است که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به تنهایی قادر به حفاظت از اراضی ملی نیست و حفاظت کامل از اراضی ملی نیازمند مشارکت و همکاری همه جانبه مردم است.

ادامه حیات کارخانه نئوپان نباید منجر به از بین رفتن جنگل‌های منطقه شود

مظفر رضایی با اشاره به افزایش تخلفات مربوط به قطع درختان جنگلی و فروش آن به جای هیزم و چوب به کارخانه نئوپان خلخال گفت: ادامه حیات کارخانه نئوپان این شهرستان نباید به قیمت از بین رفتن جنگل‌های منطقه تمام شود.

دادستان خلخال با توصیه به همکاری مردم جهت جلوگیری از حیف بیت المال و قطع درختان جنگلی تاکید کرد: با تمام افرادی که در رابطه فروش درختان جنگلی به این کارخانه نقش ایفا می‌کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

رضایی اضافه کرد: با توجه به وجود منابع طبیعی بکر در خلخال و اهمیت حفاظت و نگهداری از این موهبت الهی به عنوان یکی از عوامل جذب گردشگر در شهرستان، علاوه بر کارکنان اداره منابع طبیعی، انتظار می رود مردم هم در صیانت از بیت المال تلاش کنند.

در این مراسم به مناسبت گرامی‌داشت هفته درختکاری چندین نهال در محوطه دادگستری خلخال غرس و همچنین از تلاش‌های بهرام نقی‌زاده و سید مصطفی مرادخانی دو خبرنگار شهرستان خلخال با اهدا لوح سپاس همچنین کارت همیار طبیعت و هدایایی تجلیل شد.

به گفته احمد عزیزی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال در حال حاضر ۸۵ درصد از سطح جنگل‌های استان اردبیل در شهرستان خلخال واقع شده است و این شهرستان با برخورداری از ۲۵۰ هزار هکتار جنگل و مرتع بزرگترین ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در بحث توسعه صنعت گردشگری طبیعت محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha