۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85414134
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس زنجان در ایام نوروز آماده خدمت رسانی به مسافران است

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در رزمایش عملیاتی و ترافیکی پلیس، ویژه نوروز ۱۴۰۳ از آمادگی صددرصدی برای خدمات رسانی مضاعف به مسافران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ ایرج خانی پور روز یکشنبه در رزمایش نوروزی ضمن تشریح عملکرد و اقدامات فرماندهی در خصوص روزهای پایانی سال به تقارن سال نو با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: ملاحظات لازم برای حفظ شئونات روزه داران و هم تسهیل امور رفاهی مسافران و رانندگان جاده ای تدبیر شده است.

وی، به مراسم چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم با تدابیر صورت گرفته همچنین مراقبت و اهتمام والدین و خانواده ها مراسمی پرنشاط و عاری از هرگونه سانحه و اتفاقات ناگوار داشته باشیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به شعار " آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت" خاطرنشان کرد: کارکنان انتظامی مانند سالهای گذشته ایام تعطیلات در آماده باش کامل جهت تامین و ارتقای امنیت و آرامش شهروندان و خدمت رسانی مضاعف به مردم و مسافران هستند.

کشف کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی با شگرد فروش حواله خودرو


فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی های فروش حواله خودرو در سایت دیوار، ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ حسین غنیمتی گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، بررسی‌های صورت گرفته حاکی از خرید حواله یک دستگاه تراکتور توسط شاکی در سایت دیوار است که پس از واریز وجه حواله خریداری شده، فروشنده جواب‌گوی تلفن همراه نبود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی و با اقدامات فنی و پلیسی، تعداد سه نفر متهم به ‌هویت‌های معلوم در استان‌های مختلف مورد شناسایی قرار گرفته و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شدند.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه متهمان به بیش از ۲۱ فقره کلاهبرداری به ارزش مالی ۱۰ میلیارد ریال با این شگرد در فضای مجازی اعتراف و اقرار کردند، با درج آگهی دروغین فروش تراکتور، در سایت دیوار و شبکه‌های اجتماعی پس از ترغیب شهروندان به پرداخت مبلغ حواله خریداری شده، گوشی تلفن را خاموش و از پاسخگوی به تماس‌های مالباختگان خودداری می کردیم.

سرهنگ غنیمتی با بیان اینکه کلاهبرداران سایبری با تبلیغات و درج آگهی دروغین و سوری به قیمت پایین‌تر از ‏بازار، در صدد کلاهبرداری از شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: هرگونه ثبت‌نام، خرید و فروش خودرو را از طریق نمایندگی های معتبر و دارای مجوز قانونی انجام دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

کشف ۹۶ فقره سرقت نتیجه تلاش سه روزه کارآگاهان زنجان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان از کشف ۹۶ فقره سرقت در نتیجه اجرای طرح سه روزه زاجرات ویژه ایام پایانی سال خبر داد و گفت: طرح زاجرات در سطح استان زنجان به منظور دستگیری سارقان، مالخران و کشف اموال مسروقه با تشکیل اکیپی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی و ماموران انتظامی استان در سطح حوزه استحفاظی اجرایی شد.

وی افزود: کشف ۹۶ فقره پرونده سرقت، دستگیری ۴۶ نفر سارق و هشت نفر مالخر اموال مسروقه، دستگیری ۲۵ معتاد متجاهر، دستگیری ۱۸ نفر محکوم متواری، بازدید از ۸۶ واحدصنفی ضایعاتی،

سمساری، استوک قطعات خودرو و برخورد با ۱۲ واحد صنفی متخلف، سرکشی و کارشناسی از وسایط نقلیه پارکینگ ها و بررسی اصالت ۳۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی استعلام ۵۰۰

دستگاه خودرو توسط واحدهای گشت، سرکشی از ۶ واحد کمپ نگهداری معتادین استان، کشف مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه شامل خودرو، موتورسیکلت، قطعات خودرو، سیم کابل هوایی و

تجهیزات باغات، از دستاوردهای طرح سه روزه زاجرات بود.

سرهنگ آدینه لو تصریح کرد: برخورد جدی با سارقان از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته و در اجرای این امر مهم، آموزش و فرهنگسازی به خودمراقبتی از سوی عموم مردم همچنین مشارکت و همکاری سایر نهادها نیاز داریم و زمینه های این مشارکت را در جلسات مستمر قرارگاه های پیشگیری از سرقت یادآور می شویم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha