هیل: بی‌اعتمادی گسترده دموکرات‌ها به نظرسنجی‌های انتخاباتی

تهران-ایرنا- تارنمای «هیل» با اشاره به عدم همسویی نظرسنجی‌های انتخاباتی اخیر با نتایج واقعی رقابت‌های مقدماتی و ارائه برخی آمار ناهماهنگ در مورد نظرسنجی‌های صورت گرفته اخیر با رفتار انتخاباتی رای‌دهندگان آمریکایی در سال ۲۰۲۰‌، به بی‌اعتمادی دموکرات‌ها به علمی و دقیق بودن این نتایج اشاره کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از این تارنمای وابسته به کنگره آمریکا، ‌دونالد ترامپ، ‌رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد فعلی حزب جمهوری‌خواه در نظرسنجی ملی اخیر که توسط نیویورک تایمز و کالج سینا انجام شد با اختلاف ۵ درصد از بایدن پیشی گرفت. این نظرسنجی سخنگوی کمپین دموکرات را بر آن داشت تا استدلال کند که نظرسنجی‌ها همواره دونالد ترامپ را دست بالا و جو بایدن، ‌نامزد دموکرات‌ها را دست‌کم می‌گیرد.

هیل این اظهارات را نمادی از وجود شک و تردید عمیق نسبت به قدرت ترامپ در برخی از محافل دموکرات دانسته و افزود: متحدان بایدن با توجه به برخی نتایج اولیه این چرخه که نشان می‌دهد ترامپ رای‌دهندگان میانه‌رو را هنوز جذب نکرده و همچنین دوره‌هایی که در آن دموکرات‌ها بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کردند، ‌به این نتیجه رسیده اند.

این گزارش با اشاره به این‌که برخی از دموکرات‌ها نظرسنجی نیویورک تایمز را رد کردند افزود: با توجه به اینکه نظرسنجی ها در سال ۲۰۲۰ نشان داد بایدن با برتری ۱۵ درصدی نسبت به ترامپ حمایت زنان را به دست آورده بود، نتایج نظرسنجی اخیر مبنی بر حمایت مساوی ۴۶ درصدی زنان از ترامپ و بایدن، ‌بسیاری از استراتژیست‌ها را متعجب کرده است.

دموکرات‌ها همچنین یافته‌های نظرسنجی نیویورک تایمز مبنی بر اینکه ترامپ با ۶ امتیاز برتری نسبت به بایدن در میان رای‌دهندگان لاتین تبار جلوتر است را زیر سوال بردند. این در حالی است که بایدن بر اساس نظرسنجی‌های سال ۲۰۲۰ با برتری ۳۳ درصدی نسبت به ترامپ برنده این گروه شده بود.

هیل اظهار تردید دین فیلیپس، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و رقیب قبلی بایدن در حزب دموکرات که روز چهارشنبه به رقابت مقدماتی طولانی مدت خود علیه بایدن پایان داد، را به عنوان شاهدی دیگر مبنی بر تردیدآمیز بودن یافته‌های این نظرسنجی عنوان و خاطرنشان کرد: طبق اظهارات دین فیلیپس در شبکه اجتماعی ایکس که گفته بود "وقتی نظرسنجی نیویورک تایمز و سینا حمایت از من را ۱۲ درصد نشان می دهد، بهتر است باور کنید که ناقص است. چرا که فقط ۵٪ مردم من را می شناسند. پس نمی توان به صحت و اعتبار این نظرسنجی ها امیدوار بود."

اعتقاد کمپین بایدن مبنی بر اینکه ترامپ در نظرسنجی ها بیش از حد امتیاز دریافت کرده است، عمدتاً ناشی از این واقعیت است که رفتار رأی دهندگان با پیش بینی ها مطابقت نداشته است. در حالی که ترامپ در همه رقابت های مقدماتی به جز دو رقابت با اختلاف زیادی پیروز شد، نتایج بسیار پایین‌تری نسبت به آنچه نظرسنجی‌ها پیش بینی کرده بودند را به دست آورد.

هیل در پایان نوشت: هنوز حدود هشت ماه دیگر تا روز انتخابات عمومی آمریکا باقی مانده است، اما نظرسنجی‌ها نشان می دهد که ترامپ در رقابت احتمالی با بایدن از او پیشی می گیرد. میانگین مرکز نظرسنجی دسیژن دسک (Decision Desk HQ) در نظرسنجی‌های ملی نشان می‌دهد که ترامپ تقریباً ۲ درصد از بایدن جلوتر است. این یک علامت هشدار احتمالی برای دموکرات‌ها است، ‌چرا که ترامپ حتی با توجه به از دست دادن رای مردمی در سال ۲۰۱۶ توانسته بود در انتخابات کالج الکترال پیروز شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha