۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۲۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85413273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی  ۲۶ درصد رشد دارد

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ میلیون و ۸۷۹ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شده که نسبت به کل سال قبل رشد ۲۶ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جعفری روز شنبه نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: در سال گذشته ۲۶ میلیون ۴۱۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده و در مجموع در سال جاری ۳۰ درصد به ظرفیت استان در حوزه تولید مرغ افزوده شده‌ است.

وی بیان کرد: در ایام پیش‌رو، روزانه ظرفیت تولید مرغ استان به ۲۳۵ تن خواهد رسید و میزان مصرف گوشت مرغ در استان ۵۰ تا ۵۵ تن است و مازاد آن به سیستان بلوچستان، خراسان رضوی، تهران و کرمان صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: میانگین تولید مرغ در سالهای گذشته ۱۲۰ تن بوده که با افزایش ۲ برابری به تولید ۲۳۵ تن در پایان سال جاری خواهد رسید.

جعفری با بیان اینکه تمام کشتارگاه‌ها تا حداکثر ظرفیت فعال هستند، ادامه داد: هماهنگی با پلیس امنیت اقتصادی استان انجام شده تا از حمل مرغ زنده فاقد مجوز از سایر استان‌ها به داخل استان خراسان جنوبی جلوگیری به عمل آید.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۶ اسفند مرغ استحصال شده استان ۲۷ هزار و ۲۳۷ تن است که از این میزان چهار هزار و ۴۸۷ تن منجمدسازی شده و ۱۳ هزار و ۲۲۶ تن در داخل استان مصرف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ۹ هزار و ۵۲۶ تن مرغ تولیدی به خارج استان صادر شده است.

جعفری بیان کرد: تولید تخم مرغ استان در اسفندماه ۹۷ تن خواهد بود که میزان مصرف استان ۲۵ تا ۳۰ درصد است که مابقی به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال جاری ۲ هزار و ۳۷۳ تن برنج در استان توزیع شده است، تاکنون گزارش کمبود برنج در استان نداشته‌ام.

جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی رشد ۲۶ درصدی دارد

جعفری از توزیع چهار هزار و ۴۹۴ تن شکر تنظیم بازار در سال جاری خبر داد و افزود: از این میزان بیش از ۲ هزار و ۹۳۲ تن شکر مربوط به صنف و صنعت و مابقی مربوط به خانوار بوده است.

وی افزو:در چند روز اخیر ۱۲۰ تن مرغ منجمد و ۶۱ تن گوشت گوساله با قیمت تنظیم بازار در شهرستان‌ها توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۸۰ تن گوشت قرمز دیگر هم در حال جذب است که در هفته آینده توزیع خواهیم کرد، عنوان کرد: در سال گذشته میزان دام داخل استان ۲ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۴۹۸ راس بوده که امسال به ۲ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۳۴۸ راس رسیده است.

جعفری در ادامه با اشاره به شعار امسال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، افزود: در حال حاضر رشد تولید را در همه حوزه‌های تولیدی جهاد کشاورزی شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید گوشت قرمز در سال قبل از ۱۵ هزار و ۹۵۹ تن بوده که در سال جاری به ۱۶ هزار تن رسیده است، گفت: از محل ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار استان حدود ۱۵۲ تن گوشت قرمز انجام شده است.

جعفری با بیان توزیع ۳۴ تن گوشت قرمز گوسفندی که ۱۳ تن اکنون در حال جذب است و در ماه رمضان توزیع خواهد شد، ادامه داد: اکنون قیمت گوشت مرغ تازه ۸۰۰ هزار ریال است و در روز بازار با قیمت ۷۷۰ هزار ریال و نمایشگاه بهاره با قیمت ۷۵۰ هزار ریال عرضه می‌شود و مرغ منجمد هم با قیمت ۶۵۰ هزار ریال در حال عرضه است.

وی با بیان اینکه گوشت گوساله منجمد قیمت دولتی آن ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است که با قیمت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال عرضه‌ می‌شود، گفت: قیمت تخم مرغ کیلویی ۵۶۰ هزار ریال است که در نماشگاه بهاره با قیمت ۵۰۰ هزار ریال در حال عرضه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی پایین‌ترین قیمت گوشت در سطح کشور دارد، افزود: قیمت گوشت گوسفند در بزغاله و بره نر چهار میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تومان، قیمت ران و سردست چهار میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، گوشت بزغاله و بره ماده چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، ماده بز و میش ۳سه میلیون و ۶۰۰ هزار ریال، گوشت گاو ماده بدون استخوان چهار میلیون و ۱۰۰ هزار ریال به صورت مخلوط است.

جعفری عنوان کرد: ۱۰۰ تن سیب قرمز و زرد و ۱۰۰ تن پرتقال والنسیا برای نوروز ذخیره‌سازی شده و ۱۳ تن خرما هم برای ماه مبارک رمضان در حال توزیع است، همچنین ۱۵۰ تن سیب و ۲۵ تن پرتقال هم توسط بخش خصوصی ذخیره‌سازی شده است.

وی با اشاره به ذخیره و توزیع نهاده دامی در استان یادآور شد: سال گذشته ۲۴۹ هزار و ۲۲۸ تن انواع نهاد دامی در استان توزیع شده که در سال جاری بیش از ۳۹۷ هزار تن رسید که این مقدار نسبت به سال قبل نزدیک به ۲ برابر رشد دارد.

جعفری در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۹ هزار تن ذرت و هزار و ۴۰۰ تن کنجاله سویا در انبارهای استان موجود است.

وی میزان موجودی کالاهای اساسی در استان را ۲۰ تن گوشت قرمز، ۴۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، هزار و ۵۸۰ تن برنج، ۶۰۸ تن شکر و ۲۲ هزار و ۲۲۰ تن گندم اعلام کرد و گفت: حسب دستور استاندار ۶۰۰ تن گندم به کارخانه آرد زرین فردوس و ۲ هزار تن شکر خام به کارخانه قند قهستان اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اختصاص ۴۱۶ تن برنج، ۲۸۰ تن شکر و ۷۴ تن گوشت قرمز و ۲۰۰ تن مرغ منجمد برای ماه مبارک رمضان انجام شد، گفت: در سال گذشته هشت هزار ۴۰۶ مورد بازدید و بازرسی از سطح بازار و واحدهای انجام و ۳۳۲ پرونده تخلف تشکیل شد اما در سال جاری ۱۴ هزار و ۲۱۱ مورد بازرسی با تشکیل ۸۱۳ پرونده تخلف انجام شده است.

جعفری عنوان کرد: در سال جاری طرح نظارتی شکر، برخورد با گران فروشی، طرح نظارتی شمیم، طرح نظارتی شب یلدا و مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ اجرا شده یا در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: نظارت تا مرحله تامین با جهاد کشاورزی و از مرحله عرضه تا خرده‌فروشی و تخلف بر عهده سازمان حمایت( صنعت، معدن و تجارت) خواهد بود.

جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی رشد ۲۶ درصدی دارد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید از بازار در روزهای پایانی اسفند مرحله اول طرح نظارت بر بازار از ۱۵ اسفند ماه آغاز و تا ۲۹ اسفند ماه و مرحله دوم از اول تا ۲۱ فروردین ادامه دارد.

علی محدثی نژاد با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۸۲۱ گشت مشترک کار نظارت بر بازار را بر عهده داشته‌اند، عنوان کرد: سه هزار و ۳۹۸ بازرسی توسط این گشت‌ها انجام شده که ۴۷۶ پرونده تخلف به ارزش ۱۱۶ میلیارد ریال تشکیل شده‌ است.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در زمینه کالا و خدمات ۲ هزار و ۲۲۰ پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۴۴ پرونده مختومه و متخلفان به پرداخت ۲۹۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

محدثی‌نژاد با بیان اینکه زمینه کالا و ارز هم با رشد ۶۳ درصدی پرونده‎ها در سال جاری مواجه هستیم، گفت: تاکنون ۹ هزار و ۷۶ پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی شده که هشت هزار و ۹۴۱ پرونده به مبلغ محکومیت چهار هزار میلیارد ریال مختومه شده‌ است.

وی ادامه داد: در زمینه بهداشت و درمان هم ۴۱۷ پرونده در سال جاری وارد شعب تعزیرات حکومتی شده که از این تعداد به ۴۱۰ پرونده رسیدگی و متخلفان به پرداخت مبلغ ۱۱ میلیون ریال محکوم شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha