۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۲۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85413247
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: پیشرفت نهضت ملی مسکن در ملایر قابل قبول است

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: پیشرفت نهضت ملی مسکن در این شهرستان قابل قبول بوده و با سرعت مناسبی در حال پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سلمان اسماعیلی روز دوشنبه در نشست شورای تامین مسکن ملایر با اعلام این خبر اظهار کرد: فراخوان دیگر متقاضیان نیز به‌زودی و پس از تعیین بانک عامل انجام می‌شود.

وی افزود: با آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ شهرک‌های «ایمان و امید»، زمین مورد نیاز برای قانون جهش تولید مسکن و قانون جوانی جمعیت تامین شد. ضمن اینکه ساخت ۵۶۲ واحد برای متقاضیان شهر ملایر در دست اقدام است.

معاون استاندار همدان گفت: در شهر ملایر دو روش کلی برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، پیش روی ما وجود دارد که بعد از اتمام مطالعات کارشناسی تصمیم نهایی را به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی بیان کرد: یا واحدهای مسکونی را به صورت کلی برای مردم خواهیم ساخت و یا پس از انعقاد قرارداد و واگذاری زمین و پرداخت وام ۵۵۰ میلیون تومانی، ساخت مسکن توسط خود متقاضیان انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم بهترین روش را انتخاب کنیم.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه زمین انتخاب شده برای احداث شهرک‌های دوقلوی جدید، به شهر ملایر متصل خواهد بود، گفت: برنامه‌ریزی ما طراحی و اجرای شهرک‌هایی منطبق با الگوهای ایرانی - اسلامی و کاملاً پیشرفته است که از این نظر حتماً جزو بهترین پروژه‌های مسکن کشور خواهد بود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه از بین شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان، در شهرهای جوکار و ازندریان امور اداری تقریبا به پایان رسیده و قرعه‌کشی واگذاری زمین‌ها انجام شده، تاکید کرد: به زودی قرارداد واگذاری زمین‌ها تحویل متقاضیان خواهد شد و مردم می‌توانند نسبت به اخذ پروانه و ساخت مسکن اقدام کنند و همین مسیر در سه شهر دیگر هم دنبال می‌شود.

وی افزود: در شهر زنگنه زمین مورد نیاز تامین و متقاضیان نیز وجه اعلامی را واریز و ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند و به زودی قرعه‌کشی واگذاری زمین‌ها انجام خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: همچنین در شهرهای سامن و اسلامشهر آق‌گل زمین مورد نیاز تعیین و پس از اتمام مراحل باقی مانده اداری، پیامک‌های افتتاح حساب برای متقاضیان ارسال می‌شود.

اسماعیلی گفت: بعد از مرحله قرعه‌کشی واگذاری زمین لازم متقاضیان باید مسیرهای انعقاد قرارداد با بنیاد مسکن، دریافت پروانه ساخت از طریق تسهیل‌گران بنیاد مسکن ظرف مدت حداکثر سه ماه و ساخت واحد مسکونی در مدت زمان حداکثر دو سال و طی یک قرارداد مشارکت با بانک عامل را دنبال کنند.

وی ادامه داد: هرگونه تغییر در ضوابط بانکی متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد و تلاش متقاضیان برای اتمام ساخت در فرصت ۲ ساله خواهد بود و در صورت عدم اقدام و پیشرفت فیزیکی نامناسب، ضمن جریمه‌های بانکی، ممکن است تصمیماتی نظیر لغو قرارداد و باز پس‌گیری زمین گرفته شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha