۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۴۲
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85394605
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: ۳۷ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: در همه شهرهای استان زمین برای ساخت مسکن واگذار شده و اکنون ۳۷ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر چهارشنبه در مراسم واگذاری ۷۰۰ قطعه زمین به ۸۸۱ خانواده در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: در تلاش برای ادامه واگذاری زمین و اختصاص تسهیلات مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی هستیم.

استاندار همدان تاکید کرد: از این ۷۰۰ قطعه زمین، تعداد ۴۴۸ قطعه در قهاوند و همدان، ۶۴ قطعه در نهاوند، ۵۵ قطعه در کبودرآهنگ و ۶۲ قطعه در فامنین و ۳۵ قطعه نیز در درگزین به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت واگذار شد.

وی با بیان اینکه برنامه واگذاری زمین به خانواده هایی که بیش از سه یا چهار فرزند دارند، استمرار پیدا خواهد کرد افزود: مساله آب و برق و گاز رسانی و دیگر خدمات حمایتی برای ساخت مسکن نیز با جدیت از سوی دستگاه های مسوول پیگیری می شود.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: ۲۰۰ واحد مسکونی بنیاد مسکن در دهه فجر واگذار و ۲۴۵۰ واحد روستایی مقاوم سازی و بازسازی شد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن آماده واگذاری زمین در ۲۰۳ روستا در استان همدان است ادامه داد: طی روزهای اخیر در شهرستان ملایر نیز کلنگ ساخت ۲ شهر مسکونی ایمان و امید به زمین زده شد.

استاندار همدان از واگذاری پنج هزار قطعه زمین به روستاییان برای ساخت مسکن در دهه فجر امسال خبر داد.

قاسمی فرزاد یادآور شد: دولت سیزدهم در ابتدای شروع به کار خود با چهار مشکل اصلی در حوزه سلامت، تولید، اشتغال و مسکن مواجه بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز گفت: ۳۶ جلسه شورای مسکن برای تأمین زمین برگزار و ۱۹۱۷ هکتار زمین برای مسکن نهضت ملی مسکن تامین زمین شد.

مجید صالحی امیر یادآور شد: تاکنون هشت هزار نفر در استان برای دریافت زمین ثبت نام کرده اند که امروز ۷۰۰ قطعه زمین به خانواده های چهار فرزند و به بالا تحویل می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز گفت: کاهش جمعیت گریبانگیر کشورهای متعددی شده است و خطر سالمندی می تواند مشکلات عدیده ای برای کشور بوجود بیاورد.

فاطمه ستاری نوید ادامه داد: نرخ باروری با رشد جمعیت ارتباط مستقیم دارد که در استانهمدان این میزان ۱.۶ و پایین تر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه پنج سال بیشتر فرصت نداریم تا وارد تله جمعیت نشویم، تاکید کرد: دولت مردمی سیزدهم سیاست های ابلاغی رهبری را با نهایت تلاش انجام می دهد.

در این مراسم به تعدادی از خانواده ها به صورت نمادین لوح مربوط به اسناد زمین واگذار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha