۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85413166
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

تجمع کشاورزان «پشته حسین آباد» خرم آباد برای تعیین تکلیف اراضی

خرم آباد – ایرنا – حدود ۱۰۰ نفر از اهالی قدیمی پشته حسین آباد روز شنبه در اعتراض به روند تعیین تکلیف زمین های کشاورزی خود توسط راه و شهرسازی، مقابل استانداری لرستان تجمع مسالمت آمیز کردند.

به گزارش ایرنا، این افراد از مالکان سنتی زمین های محدوده پشته حسین آباد و تعدادی نیز از افرادی بودند که زمین های مذکور را برای کشاورزی اجاره کرده اند و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار مساعدت مدیریت ارشد استان و راه شهرسازی شدند.

به گفته این افراد، زمین های مذکور از نسل های گذشته تاکنون به صورت سنتی برای کشاورزی در اختیار مردم بوده و هم اکنون راه و شهرسازی با تصرف این زمین ها، نسبت به آغاز ساخت یکی از سایت های طرح نهضت ملی مسکن اقدام کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز در این خصوص به ایرنا گفت: این زمین ها فاقد سند مالکیت افراد هستند و سند تک برگ کاداستر به مالکیت دولت دارشته و ۱۰۰ درصد دولتی هستند.

بهزاد شاکرمی تاکید کرد: بر اساس قانون، زمین های دولتی باید در کل کشور برای طرح نهضت ملی مسکن و خانه دار شدن اقشار مختلف مورد استفاده قرار گیرد و زمین های محله پشته حسین آباد نیز هر چند سالیان گذشته به صورت سنتی در اختیار مردم بوده است، اما سند مالکیت ندارد و شامل طرح نهضت ملی می شود.

وی با اشاره به تاکید مسوولان کشور در خصوص مقابله با زمین خواری ادامه داد: آماده سازی این زمین ها با حکم قضایی صورت گرفته است، چراکه بر اساس قانون، چنانچه ساخت و ساز مسکن در زمین های دولتی واگذار شده فاقد سند صورت نگیرد، این زمین ها باید در راستای منافع عمومی به دولت بازگردانده شود.

وی تاکید کرد: راه و شهرسازی به افرادی که تا قبل از سال ۱۴۰۲ در این سایت، زمین (قولنامه ای )خرید و فروش کرده اند، یک واحد مسکن ملی تخصیص خواهد داد تا از ضرر و زیان به این تعداد جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به جغرافیای کوهستانی لرستان و کمبود زمین برای نهضت ملی مسکن گفت: پیش از این در خصوص عدم کشت در این زمین ها اخطار و اطلاع رسانی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha