۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبر: 85412414
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تلخ و شیرین‌های یک شب بدون برق در یزد + فیلم

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبر: 85412414
تلخ و شیرین‌های یک شب بدون برق در یزد + فیلم

یزد- ایرنا- فقط چند دقیقه از گفت و گوی من با اپراتور ۱۲۱ گذشته بود که پیامکی با این مضمون آمد "درخواست پیگیری قطع برق شما در ساعت... با کد رهگیری.... در حال پیگیری است" و به فاصله چند دقیقه بعد خودرو برقکاران شرکت توزیع برق در محل حاضر شد.

برق یکی از بلوارهای اصلی منطقه آزادشهر یزد قطع شده بود و خیابان در تاریکی محض بود و احتمال وقوع تصادف یا هر خطر دیگری هم بود و لذا دست به تلفن شدم و با سامانه ۱۲۱ تماس گرفتم که به فاصله اندکی خودرو سیم‌بانان (برقکاران) شرکت توزیع برق در محل حاضر شد و به بررسی علت قطعی برق پرداختند.

من نیز در محل حاضر شدم و به آنها خسته نباشید گفتم و از اینکه با این فوریت حاضر شدند از آنها تشکر کردم و آنها نیز با فوریت بیشتری مشغول رفع قطعی برق بلوار شدند.

اما هر چه تلاش کردند نتوانستند علت قطعی برق را پیدا کنند، تابلو برق مستقر در این بلوار به طور کامل بررسی شد اما علت قطعی برق کشف نشد.

یکی از برقکاران به بررسی موضوع از زوایای دیگر پرداخت و کابل های زیر چند تیر برق خیابان را بررسی کرد و به نتیجه قابل تاملی رسید: کابل های برق در روز روشن توسط سارقان به سرقت رفته بود و دلیل قطعی برق همین بود!

از این برقکار زحمتش کش پرسیدم آیا امشب برق این بلوار وصل می‌شود و او پاسح داد: نه و شاید ۱۰ رور طول بکشد چون باید کابل‌های هوایی متصل شود.

او از همانجا با مسوول ارشد خود تماس گرفت تا موضوع را به پلیس ۱۱۰ نیز اطلاع دهد.

از برقکاران پر تلاش و زحمتکش شرکت توزیع برق تشکر کردم پرسیدم آیا کابل‌ها در شب به سرقت رفته که گفت در شب امکان سرقت آن نیست چون متصل به برق است و برای سارقان خطر جانی دارد و آنها در روز روشن کابل ها را سرقت کرده اند!

به سمت خانه برگشتم؛ با خودم فکر می کردم کابل های برق چقدر ارزش دارد که برق یک خیابان بزرگ به خاطر سرقت آن قطع شود؛ سارقان بی وجدان با کدام منطق به سرقت آن اقدام کرده اند و البته به خودم جواب دادم که مگر سارق، وجدان و منطق هم دارد که به این چیزها فکر کند.

علی الحساب بلوار ما تا ۱۰ روز دیگر برق ندارد و این را به حساب ناجوانمردی سارقان می گذاریم.

فیلم کوتاهی از تلاش جمعه شب برقکاران شرکت توزیع برق یزد در بلوار مورد اشاره نیز تهیه و آن را ضمیمه این یادداشت کردم، زحمت کشانی که در هر کوی و برزنی به خدمت مشغول هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha